Äntligen!

Min sjukperiod, v.9 och väldigt mycket jobb.... Det betyder väldigt lite skidåkning, även om man väljer att inte åka vissa veckor så saknar man skidåkningen väldigt mycket om man inte får ut och rasta av sig lite med jämna mellanrum.
Men i torsdags var det äntligen dags igen för lite skidåkning, finväder hade dragit in över byn och jag hade 2 helt lediga dagar.
Skidåkning både fredag och lördag var väldigt härligt och riktigt härligt. Skönt när man kommer hem på eftermiddagen och känner hur det hettar lite i ansiktet, de betyder att våren är här :D
Visst ser de jobbigt ut! ;)
Båda dagarna var nästan lika härliga. I torsdags blev de mer fokus på att bara åka då jag var själv ut, jag älskar att åka lite själv ibland. Man får åka precis dit man vill, ta en kaffe precis när man vill och åka precis så länge man vill.
Efter åkningen blev det lite häng på Dahlboms med Hanna och Tessan, kul å träffa Hanna när hon är på besök en sväng. Svårt va de oxå att lämna Dahlboms utan att ta med sushi hem till Malin som är sjuk nu ist för mig.
GOTT!!!
Just de, glömde ju att berätta att jag svängde förbi Holiday på vägen hem oxå och där var det dags för det årliga is-travet nere på sjön. Mycket folk och snabba hästar var det.
Långt där nere på isen ser ni hästarna i full fart!!
Igår efter åkningen så rundade vi av dagen med att kolla på freestyle tävlingarna här i Åre, rättare sagt puckel WorldCupen!
De är grymt duktiga och de e jävlar vad snabba de är mellan de där pucklarna, här nere på bilden ser ni Sveriges och Åre´s egna stora hopp Jesper Björnlund i de sista hoppet i finalen.
Jesper som för övrigt körde upp sig från sin kvalplats (11) till en slutligen 4 plats.
Sjukt bra kört!
Idag har jag varit tillbaka på jobbet på Intersport för ett snabbt pass mellan 12-19, nu kliver jag på en 8 dagars ledighet från IS. Jag skall till en början jobba med en konferens sön-ons för att på Onsdag sedan bli invaderad av Söderberg och på frrdag kommer Martin, Bele och Linus oxå hit!
Ska bli riktigt härligt med lite grabbesök under en helg, ska se lite vad för kul vi kan hitta på medans de är här! Nu blir det isf lite soffhäng innan jag ska lägga mig på spikmattan ikväll!
//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0