Vintern börjar släppa nu!!

Äntligen så är vintern på väg bort från Åre på riktigt, nu har det varit pissregn och ca 10+ i tre dagar och detta sätter verkligen fart på smältningen av snön som ligger på berget.
Under vinter så är jag en som älskar snön och vill bara ha mer och mer men just nu när vintersäsongen är över så får den gärna försvinna så fort som möjligt så man kan börja springa och cykla uppe på berget.
Tack vara att det under dessa dagar har börjat töa så mycket så tänkte jag faktiskt ge mig upp imorgon och försöka springa runt totthummeln, bara för att se hur det ser ut där uppe, jag kommer säkert få springa genom både 0,5m snö och säkert några decimeter lera oxå men det är det värt.
Nu när det är sådant töväder här i byn så kan man få se ganska häftiga vyer när man kollar ut över sjön, idag har den legat täckt av ett dimlock, vilket ser rätt häfftigt ut. Jag försökte få en bild på det som blev lite sådär, men ni kan iaf få en bild av hur det kan se ut :)


Visst ser det rätt coolt ut iaf!!

Nu är det äntligen söndag och jag skall få vara lite ledig i tre dagar efter ett 6 dagars arbetspass. Det skall bli så skönt och som jag skrev innan så skall vi börja morgondagen med ett roligt löppass :)
Under de dagarna jag har haft nu på jobbet så råkade jag hitta ett par nya skor som jag bara var tvungen att köpa, tyckte de var riktigt snygga......


vad tycks??

Nehe nu är det dags att runda av och jag skall se till att få lite sömn innan imorgon, så jag orkar med löprundan i ett härligt tempo!!

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0