Tillbaka i bloggträsket :)

Nu har jag äntligen börjat få lite ordning på min dator igen, det tar tid men det är väl värt det när man är klar och datorn är helt ren igen. Nu däremot är det dags för mig att börja ta tag i allt igen, jag har en del att stå i imorgon när ag är ledig en dag, men jag skall nog börja dagen med en lång skön promenad.
Mitt liv här i Åre just nu speglas väldigt mycket av träning och jobb och jag måste erkänna att det känns väldigt skönt att kunna lägga ner den tiden på träning som jag gör nu.
Jag älskar att träna och om jag inte för göra det som jag vill, när jag vill så blir jag kanske lite grinig och trött så just nu känns det väldigt bra när man börjar komma igång på riktigt allvar :)


Älskar när man kommer hem efter en löprunda och ser ut såhär :)
LOVE IT!!!!!

Jag älskar mitt liv just nu, I´m back in the game :)
Jag har under den senaste tiden kännt att jag har fått en jäkligt skön tändning och ett jäkla pepp på att verkligen se till att mitt liv skall bli som jag vill ha det. Jag har sett ett antal filmer/avsnitt och dokumentärer om människor som har kommit så långt här i livet med bara rätt inställning och väl uppsatta mål.
Jag har kanske funderat väldigt mycket själv vad jag vill göra med mitt liv och det finns fortfarande väldigt ycket att fundera över, men att titta på dessa avsnitt jag att man blir väldigt imponerad av de människor som verkligen lyckas.
Jag skall bli en sådan människa som lyckas ta mig dit jag vill, göra det jag drömt om och bli den människa jag vill bli......

Ett av de programmen jag har fastnat för under denna tiden var faktiskt ett avsnitt med Oprah där hon hade en intervju med sångare i Journey. Journey var ju ett världskänt band för säkert 20 år sedan, när deras sångare sedan valde att sluta i bandet så har de kämpat i ca 10 år att hitta en ny sångare med rätt "sound" för gruppen utan att lyckas. När de av en ren slump hittade en kille på youtube som sjöng helt galet bra så reste de till thailand för att fråga honom om han ville vara med i bandet som förste sångare. Till storyn hör då att han var en uteliggare som hade gått på gatan nästan hela sitt liv och sjöng ihop pengar till mat varje dag. Han lyckades sedan helt plötsligt bli filmad en kväll när han sjöng på en klubb, och därifrån till att stå på flera utav världens största scener är sedan en saga..........
Det man kan säga är väl som de själva säger i sin stora hitlåt:
Don´t stop believin

Att se folk lyckas gör mig så glad och så inspererad att själv verkligen lyckas i mitt liv, jag skall bli den personen jag alltid har drömt om :)

Nu är det dags att krypa ner i sängen och njuta på spikmattan en stund. Men jag lovar er att i framtiden kommer det att skrivas en väldans massa på denna bloggsida.

//PS

 


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Har du någon bra film att rekomendera?

2010-05-23 @ 20:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0