Kontraster

Nu lever man i en märklig värld måste jag säga, igår var första dagen som jag var riktigt frisk från min lilla sjukdom som jag lyckades fånga.
Malin som också har varit sjukt mådde likväl hon lite bättre så vi tog chansen att gå ut och gå en sväng då det var ca 12 grder varmt ute och helt underbart skönt. Vi gick en skön promenad ner mot byn och tog en fika på Banhoff, efter det gick vi faktiskt ner till sjön för att känna lite på vattnet och bara njuta av att våren äntligen är här.





Som ni kan se så var det helt underbart ute och det finns nästan ingen snö kvar på marken, det ligger lite uppe i backarna men nere i byn är det nästan borta helt.
Efter våran lilla promenad så blev det lite häng på Holiday Club och lira biljard en stund, lite småkik på fotbollen blev det också.



En riktigt härlig dag tillslut, man kryp i säng med en underbar vårkännsla i kroppen och att jag mådde bättre också gjorde ju inte saken sämre prcis.
Men så FAN vaknar man idag på morgonen och tittar ut genom fönstret och ser att det snöar, usch tänker man då.... Det förstör ju så mycket av den härliga vårkänslan so infann sig igår.
Men det var inte slut där inte, när jag idag skulle gå hem från jobbet så har det snöat hela dagen och det ligger kvar!!!!
VI HAR FAN FÅTT MINST 10 CM NYSNÖ IDAG!!!!! till vilken nytta då????????




Nu hoppas vi att skiten tinar brt snabbt som fan, för nu vill t.o.m. vi här i Åre slippa se snön. VI VILL HA VÅR!!!

Sov Gott

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0