Söndag

Igår var det så Söndag, vilodag enligt Jesus....
Men varför ligga i soffan och slöa när han där uppe äntligen har gett oss lite solsken ute, inte klarblå himmel men ändå så lös solen med jämna mellanrum :)

Så jag och Henke såg till att ta vara på den lite och bestämde oss för att gå upp runt totthummeln en sväng, bara för att se hur mycket skada regnet hade gjort på stigen. det var verkligen inte så farligt, givertvis var det lite blötare än vanligt men det var absolut ingen fara alls. Men efter halva rundan när man kommer upp på baksidan om man ser till vart vi bor så har man ju väldigt bra utsikt upp mot toppen på skutan.


Om ni kan se att det är lite vitsuddigt upp mot toppen, det betyder att det ligger nysnö där uppe!!! VAFAN vi är inne i mitten av juni nu, sluta snöa!!

Denna promenad blev en riktig upptäcksfärd skulle det visa sig för när vi kom ner på framsidan av kullen igen så hittade vi ett väldigt märkligt sakvt träd som såg ut såhär.




Jag är inte alls säker, men jag tror att det kan vara en björn som har gjort detta på trädet. Om man tittar nog så sr man ganska kraftiga rivmärken och större hål in i trädet som borde ha gjorts av rätt krafiga klor. Det sägs även att ma har sett björn i tottbacken för inte alls många dagar sedan. Man kanske borde ha med sig iaf en kniv när man går runt här nästa gång, om ifall att det skulle komma en björn som vill kramas lite ;)

Gårdagen sedan spänderade jag och Malin med att sitta här hemma och leta efter lite roliga resmål, eftersom vi planerar att ut och resa lite i höst. Just nu finns det lite olika förslag att välja melan som t.ex. Australine, Thailand, Bali, surfresa. Vad som är bestämt att vi skall åka någonstans där vi kan lära oss att surfa iaf och även få dyka lite.
Men vi har ju några månader på oss att planera och forma denna resa mot solen och havet :)

På kvällen sdan så stormades våran lägenhet av vänner som vill kolla på fotboll och dricka en sällskaps öl. Det blev en mycket trevlig kväll, tack alla som var här :)

Denna dag har jag startat upp med morgonpromenad och frukost, nu skall jag laga lie mat och sedan ta mig ner på byn för att jobba några timmar. Ikväll skall jag så snöra på mig löparskorna och antingen köra ett distanspass eller ett intervallpass, får se lite vilket humör jag är på.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0