Ledig idag!!

Idag så var man då ledig igen :)

Började dagen med en härlig, uppfriskande promenad ute i regnet, ja ni läste rätt det regnar fortfarande här i byn tyvärr. Men det är väl bara att gilla läget och göra det bästa av det hela.
Jag skrev ju igår att jag skulle ta med mig kameran ut på promenade och så gjorde jag, men jag glömde ju givertvis att stoppa i batteriet som satt på laddning :(
Så tyvärr kunde jag inte ta några bilder. Men jag kan ju säga att det är vatten i varje håla, forsar vatten i varje dike, dundrar ner vatten i alla bäckar och det faller fortsatt vatten från skyn.
Detta är helt sjuk och hela tiden hör man om nya ställen runt om på berget och i byn som har gått sönder, och mer och mer vatten forsar det ner från berget ner mot byn.

När jag kom hem från promenaden så blev jag idag tvungen att göra en ny frukost då våran mixer har valt att lägga av bara sådär, surt men det blev en god frulle änså :)


Havregryns gröt med appelmos och russin.

Och som ni vet så tycker jag ju om att laga mat när jag är ledig, så idag blev det att slänga ihop den rätten jag la upp här i förgår (ajvarkyckling med klyftpotatis). Det blev riktigt måste jag erkänna, dock var den lilla röran man gjorde vid sidan om väldigt stark men samtidigt väldigt god.


Ser gott ut va??

Vi valde att ersätta senapen med ört creamfraich i sidoröran för att göra den lite mer krämig, blev ett väldigt lyckat reslutat.

Nu i eftermiddag skall jag ta tag i lite små bestyr här hemma innan jag stäleler in siktet på gymmet och ett väldigt hårt träningspass ikväll.
Tror däremot att jag sparar konditionsträningen tills imorgon då det idag är lite väl blött ute för att springa ;)

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0