50 mm regn?!?!?!

De lovade att vi skulle få minst 50 mm regn här i byn idag, men nu har det tok regnat från ca 12 och det öser fortfarande ner utanför fönstret och nu är kl 20.00 så jag tror nog vi har fått lite mer än 50 mm.


Såhär har det sett ut hela dagen.... Riktigt jävla piss väder

Jag har absolut inget emot att det regnar ute, men det förstör så mycket uppe på berget vad det gäller stigar och allt sådant. Så nu kommer man få vänta någon vecka igen innan man kan bege sig upp på berget för att springa. Men jag tänkte kanske ta mig upp imogon för att se hur mycket skada det har gjort, så vi får se.

Men idag är det vilodag vad det gäller träningen, så tänkte passa på att äta lite mat nu och sedan bara slöa i soffan hela kvällen. Kanske på sin höjd sätta p en dålig film kanske, annars bara slöa!!!
Det behöver man ibland för att kroppen skall kunna tillgodo se sig all den träning jag går igenom just nu.

//PS

Uppdatering 22:20

Tittade precis in på ÖP för att kolla läget lite inför min lediga dag imorgon, vad sa man säga?!?!? JÄVLAR vad det har regnat, de har visst fått stänga av båda järnvägen, gammla Åre vägen och E14 pga översvämningar och rasrisk. Hittade även en bild där som jag tänkte visa för er.


Tunneln som ni ser där är tunneln där E14 går in under målområdet i VM8 området. det är lite vaten som kommer ner från berget. Vet ifan hur det kommer se ut imon då det tydligen skall fortsätta regna hela natten lång. Vi får väl se imon, jag tänkte ju ge mig upp på berget imon för att se hur det ser ut, jag tar väl med mig kameran då så ni får se hur det ser ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0