Jul & Nyår

Hej!!
Väldigt mycket jobb nu under Jul och Nyår för min del, men jag tycker det är lika bra att jobba när jag inte får upp några familjemedlemmar detta året.
Jobbar man då nu under dessa två helgen så kanske man kan få tillbaka det i vår när det blir fin åkning :)
Åre har inte bjudit på så många fina skiddagar heller, så att jobba gör inte så värst mycket. Men vi var faktiskt ute och åkte lite i söndags 26/12, det var en grymt bra dag då vi hade typ 15 cm fint, kallt puder ovanpå det nypistade. Jag, älsklingen, Peter och Åsa var ute från 09.30 till typ 13.00, när vi väl fick nog av den fina åkningen så sladdade vi till utanför dörren till Tott som serverar brunch på söndagar.
En buffé bestående av kallskuret i massor, smörgåstårta, amerikanska pannkakor, omelett och massa godsaker till att klämma ner ihop med kaffet.
Matkoma efter det kan man ju ärligt erkänna :D
Avslutade dagen med varmt bad hemma och sedan skinkmacka och film nere hos Peter & Åsa, fyra slaga hjältar i soffan var det då......
Men nu jobbar jag som sagt fram tills Nyårsafton, ledig på lördag och sedan kommer jag att hitta på rätt mycket roliga saker i januari, känns skönt att ha lite planer för nästa månad så det inte bara blir den vanliga jobblunken.
Slänger upp lite bilder från julen här nedanför...
Julaftons morgon! :) som ni ser så har både jag & älskling varit snälla i år.
Julmiddagen som man tyvärr fick avnjuta själv då Malin jobbade
Wilda hälsar god jul till alla
Som ni kanske har läst eller hört på nyheterna så har det ju här uppe i Åre nu gått 2 stycken lavin under jul och nyårsveckan. Som tur är så tror jag inte att någon har kommit till skada men det är alltid läskigt när sådana saker händer. De slår ju till med en enorm kraft och man vet aldrig när det kan släppa under fötterna.
'
Därför har jag ju nu då varit lite duktigt och idag beställt en tranciver för mina julklapps pengar och för er som inte vet vad en tranciver är så är det din räddning om du skulle fastna i en lavin och bli begravd av snö.
Vad den gör är att den sänder ut signaler som andra i gänget som du åker med kan söka efter och på så sätt kan du bli hittad och uppgrävd ur snömassorna om det skulle vilja sig så illa.
Känns alltid gott att vara förberedd på det värst, men man hoppas ju att man aldrig behöver använda den.
Nu skall jag krypa i sängen tidigt idag för imorgon är det en ny arbetsdag med nya turister som skall handla allt de har glömt ta med sig på sin fjällsemester :)
//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0