Återblick!!

Hej!
Nu har det varit full rulle här i en dryg vecka och jag har haft fullt upp varje dag från morgon till kväll typ. Därför tänkte jag nu slänga ut en uppdatering på lite vad jag har pysslat med under denna tid.
Vi börjar redan tillbaka på förra onsdagen då vi var på utbildningsmässa med jobbet, en mässa som heter Sportakademin som arrangeras av sportfack.se som är det tidning som har koppling till alla leverantörer inom Sverige som säljer sportartiklar.
Syftet med denna mässa är att alla leverantörer skall få en chans att möta oss säljare och ge oss en genomgång på de produkter vi har köpt in till butiken i år. Överlag en väldigt bra och nyttig mässa att gå på och varje år snappar man upp något nytt.
Här ser ni Salomon/Atomic montern
På torsdagen sedan så var det dags för Intersport Åres egna skidtest då alla vi i personalen får chansen att teståka alla skidor som vi skall sälja i vinter.
ca 3 timmar spenderade vi ute i duved och malde oss igenom massa olika skidor. Allt ifrån pist, back coutry, all mountain till även damskidor. Grymt nyttigt för oss att stå på allt, då kan man skapa sig en egen uppfattning och på så sätt är man mer säker på att man senare under vintern säljer rätt skida till rätt person.
På torsdags kvällen var det planerat för vinterns första P-fest, där vi i vanlig ordning skulle göra ett besök på Wallmans här i Åre. Man får väl säga att det blir en kväll sent att glömma med mycket roliga skratt och många härliga bildminnen! :)
Riktigt rolig kväll, å vilket härligt gäng vi blir i vinter!!
Lite sliten å trött var man allt på fredagen, men det är bara att bita ihop när man bor i en by som Åre. Klockan 10.15 satt jag i Vm 6:an på väh upp i backen för lite skidåkning. Det var ju skidtestar helg här i byn och alla leverantörer stod uppe på stjärntorget och visade upp vinterns nyheter.
Det blev några åk innan jag å Peter kastade in handduken då det blev väldigt uppåkt i backen (lite som vecka 9).
Jag skulle ju senare på kvällen vara hundvakt åt Wilda en sväng, men innan det så han jag faktiskt gå upp till TOTT och spana in detta nyrenoverade och nyöppnade hotell här i byn där många av våra bästa vänner ska jobba i vinter. Riktigt fint har de fått det och jag tror det kommer slå stort där i vinter. För er som inte vet vad TOTT är så är det gamla Sunwing hotell som har öppnat i ny skepnad.
Gillestugan
Nya restaurangen
Riktigt fint va??
Under helgen sedan så var det rätt mycket jobb för min del, då det var första riktiga helgen då det var turister i byn för denna vintern. KUL KUL KUL att äntligen vara igång, nu kör vi så det ryker.
Tänkte bara visa en bild till från TOTT, här är deras farkost som man kan bli upphämtad av om man bokar bord där i vinter!?!?!?!
COOL va??
Stretch hummer limo........
på söndag morgonen hade vi planerat att vi skulle upp och åka skidor väldigt tidigt, då de under skidtestarhelgen kör liften 2 dygn i rad och stoppar bara för pistning mellan 04-06 natten till söndag.
Sagt å gjort kl: 07.00 stod vi i liften jag, Peter, Daniel (lite tröttare än oss andra) och Åsa. Vi fick några härliga åk innan det var dags att jobba vid nio.
Wonderfull morning....
I början på denna veckan så skulle jag varit ledig mån, tis och ons men vi har haft utbildning varje morgon och sedan fick jag hoppa in och jobba några timmar i tisdags också för att röja undan lite nya varor som hade kommit. Men lite kul har vi ändå hunnit med, jag å Henke har varit ute i Nordhallen hos hans syster och startat upp hans skoter :)
Manligt att lukta 2-takt!!!!!
Manligt!!
Idag så har det även som i början av veckan varit utbildning på jobbet (Haglöfs cliniq) men efter det blev det en väldigt tuff och rolig dag.
Cliniq, mat på Banhof, Shopping på byn, träning, skidåkning, varmt bad, skype med älskling och nu spikmatta och sänghäng :)
Jag var idag och införskaffade mig ett par nya termobyxor som såg ut såhär:
Vad tycks om dom då??
Nu skall jag njuta av min tid på spikmattan så hörs vi snart igen!!
//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0