Sommar??

Ja, vad skall man säga om denna sommar.....
Jag börjar bli riktigt less på att det aldrig kan bli varmt och skönt här uppe i byn. Här vaknar man varje dag och det första man lyssnar efter är om det regnar på taket ute på balkongen, gör det inte det så blir man nästan lite uppfylld med ett hopp om att det kan vara härligt ute.
Men nu får man vara över lycklig om termometern visa över 15 grader :(

Det är helt sjukt, kan man inte få några dagar där det kliver över 20 graders sträcket och det inte regnar. Kan man också då få vara ledig så är det ju som om man skulle vinna ett miljonbelopp på Lotto nästan.

Men men, jag är inte den som är bitter även om jag tycker det skulle vara skönt med lite värme. Det ger ju faktiskt rätt bra träningsmöjligheter ute när det inte är alltför varmt, har haft några riktigt bra pass under en vecka nu innehållande både löpning och gympass. Känns bra att vara igång på allvar gen efter en liten tung jobbperiod då det har varit svårt att hålle uppe samma träningstempo.

Jag har inte varit så flitig med att fota denna veckan, men lovar att jag skall bättra mig på den fronten.

Igår hade jag och Älsklingen en heldag ihop och passade då på att åka till Järpen en vända för att skänka lite kläder och shopa lite på Lundhags. Det blev en härlig dag som avslutades med att vi bjöd upp My och Erik på middag. En mycket trevlig kväll som vi valde att runda av med en film (The blind side) en riktigt bra film som jag gott kan rekomendera alla att se.

Nu skall jag se till att få lite mer gjort ikväll innan jag skall njuta av min spikmatta.

//PS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0