Semester :)

Igår gjorde man då sista dagen på Intersport innan en vecka semester väntar, en vecka som jag skall fylla upp med lite jobb på annan ort. Det finns ju ingen anledning till att ligga på latsidan och bara njuta av lite ledighet, det får man göra i höst ist när det är Bali som väntar.

När jag så kom hem från jobbet igår så var det helt underbart väder ute och man bara gick och njöt hela vägen hem. Väl hemma så blev det någon timme på altanen i solen och bara njuta av tystnaden och den värme som infann sig på kvällskvisten.
På kvällen sedan så kom Marie och TT hit för lite söndagsparty ihop med malin så jag såg min chans att lämna dem med rosevinet och ge mig ut att springa ist.

Det skulle bli en helt magisk tur upp runt totthummel, kanske den vackraste löprundan jag någonsin har sprungit. Det är en ganska jobbigt och krävande runda på ca 7 km, då den bär ganska mycket uppför så krävs det grym kndition och starka ben för att orka ta sig upp. Ibland för man gå lite för att inte springa sig helt slut i benen, men grymt bra när man sedan kommer upp till toppen vid högåsliften och får vända neråt ist.
Det var ju precis här uppe vid vändningen som jag fick denna uppenbarelse som gjorde denna rundan till den vackraste någonsin.


Tänk er att komma upp, trött och sliten i benen och få denna utsikt. Nu är ju denna bild tagen i början av juni men jag skall förklara för er hur det såg ut nu!!!!

Tänk er nu en ganska tajt löparstig tack vara att alla fjällbuskar och växter har växt upp så varje löpsteg du tar känner du hur det kliar lite på benen, friska dofter av alla fjällväxter. Det är grönt och fint vart du än tittar och hela fjällidan är full av fina blommor.
Sedan vänder du blicken ut över vyn som visas på kortet då ser du sjön ligga likväl indalsälven ligga spegelblank nere i dalengången och färgen på himmeln är magisk. I horisonten kan du bakom den ljusblå dimmiga ytan skymta de toppar som ligger längre bort, från det til att sedan bli rosa/orange en bit uppåt och sedan övergå i nästan helt vit från solen som håller på att gå ner bakom skutan.
Det är jätte svårt att förklara med att få se allt detta gör att man blir helt lycklig i själen, det är sådana här tillfällen som gör att man älskar denna byn och tycker att den är det vackraste stället på hela jorden.
När man sedan kommer ner mot slutet av löprundan och kommer ut genom skogen med ansiktet mot andra hållet i byn så ser man en solnedgång där solen lyser upp hela himmelen och ger den en knall orange färg och molnen ligger och glider så mysigt i detta sken gör ju saken helt klart bättre....
I LOVE THIS PLACE!!!

När jag väl hade tagit mg hem efter denna runda var jag helt till mig av denna vackra träningsrunda och slog mig ner i soffan och bara njöt av kvällen.
På tv visade de en dokumentär om surfing på Hawai, som handlade om hur man hade tagit steget från att bara surfa småvågor till att surfa 18-20 meter höga vågor med to in på en vatten skoter. Riktigt coolt att se och fy fan vilka stora vågor de kör.
Nu längtar jag som fasen till man själv får ligga där i vattnet och surfa en lång skön våg i minst 30 gradig värme på BALI!!! :)

Nu idag väntar lite pluggande för min del då jag som sagt skall åka ivägoch jobba lite i slutet av veckan. Jag skall åka till Stockholm på tisdag kväll för att spändera onsdagen i stockholm med jobb och förberedelser inför helgen. Helgen sedan kommer jag att hålla till på Gotland och i Visby för att vara konferensvärd.
Har ju aldrig jobbat som detta förut och det skall bli en rolig och nyttig helg för min del, då jag alltid tycker att det är en bra idé att få en inblick i så många olika jobb som möjligt.
Och som eventproducent är ju konferensmarknaden väldigt stor så att få chansen att börja jobba med ett av Sveriges största och bästa konferensbolgat är grymt bra för min del.

Men håll koll här inne så skall jag se till att fylla å med båda text och bilder från Gotland när jag väl är på plats.

Nu skall jag ge mig ut i solen och njuta av min första semesterdag här uppe.

//PS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0