Wilda och jag

Idag var det dags att vara hundvakt igen för den lilla godingen Wilda :)
Hela dagen hade vi tillsammans idag och det var ganska tur att man hade en varm och gosig hund att kramas och kela med när det bara var 8+ grader och spö regn ute. Så vi spenderade i stort sätt hela dagen inne i lägenheten tillsammans.


Bus och kel stod på schemat :)

Men även Älsklingen var ju hemma fram till 15 så var ju tvungen att fjäska lite för henne när hon kom hem från träningen, svettig och slut körd (hard work work). Så för att göra mitt bästa hade jag maten klar när hon klev in genom dörren, man får ju passa på och leka kock nu när man är arbetslös.


Visst ser det gott ut......

När sedan Wilda skulle ta en av sina dagligen återkommande tupplurer så satt jag och retade mig själv lite, vi har ju nämligen 2 mycket bra vänner här uppe Sossa och Lisa som efter säsongen här skall ta sitt pick och pack och flytta till Whistler i Canada. Så jag började leta reda på lite hemsidor, där jag kunde kolla lite bilder och filmer från detta paradis. Måste erkänna att man blir sugen på att följa med dem över dit. Hade vi bara haft pengar så hade vi nog inte tvekat en sekund, men nu har man ju inte så mycket av den varan så. Men någon gång skall jag besöka denna grymt härliga skidort, som även den likväl Åre är en grym cykelort på sommaren.

Så efter allt detta dagdrömmande blev det till att avrunda dagen med ett lagom träningspass idag, bara för att hålla igång lite. Så nu sitter jag framför tv och kollar på Barcelona- Racing santander och skriver detta blogg inlägg. Men jag skall runda av kvällen med en stund på spikmattan och sedan sova som en liten bäbis.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0