Freestyle.ch

Idag var dagen då jag tänkte ta lite sovmorgon och försöka sova ut lite, ist blev det at jag gick upp strax innan 08.00 då jag inte kunde somna om......
USCH
Men men så är det, jag såg till att få lite gjort i stället då. Gick igenom min mejl, gjorde klart maten till lunch och styrde upp min ipod lite.
Vid 10 sedan var det dags att kliva in i sovrummet och ruska liv i älsklingen som låg där och sussade så sött. Vi hade ju nämligen planer att äta frukost idag nere på bageriet tillsammans med Lisa och Sossa innan de styrde bilen mot Norrtälje. De skall ju hem och vända i ca 1 månad nu innan vintersäsongen drar igång.
Det blev en hälig stund där nere med en kalas frukost samtidigt som vi satt och blickade upp mot toppen och drömde oss bort lite. Tror alla är rätt sugna på vinter nu, alla vill ut och åka skidor och bara känna snön knarra under skidorna.
Efter denna galet sköna start på dagen tog vi vägen förbi systembolaget där det fick inhandlas lite vin till kvällens personalfest på Gold´s gym. Ser verkligen fram emot att sitta ner med ett skönt gäng och bara umgås :)

När vi tillslut kom hem så var det bara att sjunka ner i soffan och slå på datorn, det skulle ju till att sändas live från freestyle.ch nere i Zürich idag, med start kl 14. För er som inte vet så är detta ett av väldens största publika stadsevent där man bjuder på freestyle ski, freestyle snowboard, FMX (freestyl motorcross) och skate. Tror inte det är några fler grenar. Men i alla fall så har man tävlingar och uppvisningar hela helgen, med start igår. Så nu har jag sänderat 2,5h timme framför datorn och kollat in kvalgrupp 2 i freestyle ski och lite skate. Var ju tvungen att kolla in hur det skulle gå för våra svenskar som var med i tävlingen och Jon Olsson kom 3:a i kvalet och är vidare till finalen imorgon. Tyvärr så crashade Jakob Wester i 2 utav sina hopp, hade han bara satt ett av dem så tror jag även han hade tagit sig till final, han är ju även regerande mästare sedan i fjol så lite synd att inte få se han i finalen. Även Henrik Harlaut missar tyvärr finalen då han bara blev 5:a i sin kvalgrupp igår och det är bara de 4 bästa som går vidare.
Försökte ta några bilder på Jon när han skulle köra, tyvärr blev de inte så jätte bra.





Här har ni topp 8 i den andra kvalgruppen.

Nu skall jag se till att kolla klart på FMX tävlingen och sedan se till att hinna med ett gympass innan vi korkar upp vinet för kvällen.
Se till att inte missa finalen för freestyle ski imorgon kl 14.15
Ni går in på freeride.se och klickar på länken live sändning från freestyl.ch i Zürich

Hoppas alla får en toppen lördags kväll

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0