Invasion?

Det finns bara ett mål med denna dag och det är VINST!!!!
Ikväll 20.00 smäller det på parken i Köpenhamn, Danmark-Sverige i en väldigt avgörande match för hur VM-kval gruppen skall se ut när det är färdigspelat. Vinst för Sverige och det ser väldigt bra ut, men förlust och Portugal vinner mot Ungen då ligger vi väldigt risigt till.
Men för att komma fram till klockslaget 20.00 så skulle jag ju hinna med en del annat under dagen också. Började men en skön timme i soffan där jag kollade in reprisen från gårdagens kval i freestyle Berlin, som är ett city event väldigt likt det som var i Zürich för 2 veckor sedan.
Till glädjen av att vara svensk så gick både Jon och Henrik vidare till finalen som går imorgon, Oscar hoppade tyvärr inte dock och jag har inte hört varför han inte gjorde de heller, skumt!!??

När jag väl släpade mig ur soffan sedan så skulle jag ta mig ner på byn en sväng för att kolla in nya löparskor och sedan gå och simma lite på Holiday Club.


Här är jag på väg ner till byn.

Precis efter jag tagit denna bild så stötte jag på en av Malins kockar nere på Holday (Peter), och han berättade för mig att han och några kompisar hade hajkat upp till toppen av Åre skutan och sedan tagit baksidan ner :)
Jag blev sjukt sugen på att åka skidor när han berättade att det faktiskt hade gått att åka, men man fick vara beredd på lite sten här och där och man skulle inte ha några nya skidor under fötterna. Men vem bryr sig om det, kan man åka baksidan så har det kommit ganska mycket snö där uppe....


Kolla in hjälten :)

Väl klar med det snacket så vände jag näsan ner mot byn och gick vidare ner till intersport. Där nere hade jag ju ett mission, skulle hitta nya löparskor. Men ett sko freek som jag har blivit efter att varit skoansvarig på intersport hemma i nässjö, så kan jag ju inte springa i vilka skor som helst. Så det blev till att beställa ett par :)


Jag kommer bli sjukt snabb i dessa :)




Ett par löparstrumpor och en kofta hittade jag även på vägen ut, sjukt roligt att få handla något till sg själv igen. Det var väldigt länge sedan sist, men nu skall här sparas till vintern kommer.

Nu kommer vi till invasionen som jag skrev i rubriken, när vi kom in på holiday så hade vi ju tänkt att simma lite som träning idag. Men när vi kliver in i badet och inser att det är invaderat av norrmän, så tappar man lite lusten. Man vill ju inte fajtas med massa folk när man skall simma.
VAD HÄNDE???
Tydligen är det något lov i Norge nästa vecka, så hela Holiday är fullbokat i helgen. Så där rök den träningen för idag, men istället blev det en skön stund i bubbelpolen och några olika besök i bastuvärlden. Så någon träning blev det inte, men de va ju inte så farligt sedan det skulle vara vilodag idag också egentligen.

Så nu sitter jag i soffan och bara njuter av att se solen gå ner bakom renfjället och väntar på att fotbollen skall börja om ett tag.......




Nu laddar vi alla Svenskar :)

//PS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0