Härlig höstdag

Igår var det en sådan där perfekt höstdag ute, 3-4 + grader, det luktade kallt, var helt underbart ute och man kunde bara gå omkring och njuta av livet. Så efter att ha börjat morgonen som vanligt med att kollalite hemsidor på datorn så tog jag och Malin tillvara lite på dagen å tog en härlig höst promenad.


Älsklingen mitt i skogen :)


Pose bild


Här sitter jag och njuter av utsikten...... Kan man göra något annat när hela dalen lyser av grönt, gul, orange och rött!!! Och längst upp på alla toppar är det vitt :) :) :) :)


Mysig va?

Efter att vi gått runt en sväng så kom vi fram till VM6 dalstation där de faktiskt höll på att isa av en av kabinbanans gondoler. För er som inte vet vad nedisning är så är det ett fenomen som Åre är ensam skidort om att ha i hela världen. Det är engentligen p.g.a. att vi har så hög luftfuktighet som det bildas is nu när det är kallt ute och denna is fastnar överallt och bara växer och växer.

Detta är en liten bild, men hoppas ni kan förstå lite vad jag menar. Under vintern kan det bli så kraftig nedisning på Åre skutan att de behöver stänga flera liftar då det har fastnat så mycket is på dem. Och när vi snackar om kabinbanan så kan det ta flera dagar att få bort isen, då man vi vissa extrema fall kan behöva använda helikopter för att ta sig till toppen av liftstolparna. Men nog om detta, för ska man förkalara detta så skulle jag behöva sitta här och skriva i flera timmar.

Vi avslutade sedan denna härliga promenad med att hälsa på My som jobbade nere på Holiday Club idag, där blev det en härlig fika innan vi begavs till Ica för att handla på oss lite mat.
På vägen hem från byn tog jag denna bild där ni ser ganska bra hur vit skutan är :)

Som ni ser är det vitt en bra bit ner i backen, om detta vädret håller i sig så dröjer det nog inte länge tills man står på skidor för första gången i år.....

Det var lite brottom hem då älsklingen skulle iväg och träna kick and box och ville ha lite mat i magen innan hon gav sig iväg. Så hem fort som f*n och lekte mästerkock och slängde ihop lite wokade grönsaker och nudlar så alla blev mätta och glada innan träningen. Även jag tog mig till gymmet och körde ett riktigt bra benpass igår. Passet bestod av att först springa 1 mil intervallträning och efter det köra 5 olika styrkeövnigar för benen. Efter det var jag helt slut, men träningen går sjukt bra just nu och jag känner att jag blir starkare och starkare för varje pass.

När vi kom hem från gymmet så återstod en aktivitet för idag, vi skulle ge oss på att baka eget bröd. Och jag måste säga att även om inte det blev helt underbart gott så var resultatet väl godkännt för att vara första gången.

Men ge mig några fler försök så ska ni se att det bara blir bättre och bättre. När jag har lyckats få dem att bli riktigt goda så skall jag även dela med mig av receptet.
Men nu var det dags för den obligatoriska halv timmen på spikmattan innan det är dags att sova. Kan idag erkänn att jag råkade somna på spikmattan så de blev starx över en timme på den istället :)

Måste bara även slänga in en bild som jag tog idag på morgonen när jag vaknade i denna underbara by. Jag älskar att bo här och när man får se sånt här när man vaknar så tappar man ju hakan varje gång ;)


Bara NJUT av denna bild och inse hur underbart vi har det här uppe :) :) :) :)

Nu skall jag gå till Abbe och lämna min borrmaskin som han skall låna en sväng, sedan skall jag ge mig ut och njuta av mitt underbara Åre denna härliga höst/vinter dag. Solen skiner himmeln är blå, visst e de så den går??!!
Som ni även kan se så är nu marken och taken vita efter att det snöade igår kväll.

Peace out
//PS

Kommentarer
Postat av: jonna

Det är så jävla långt ju. :P haha. Jimmy hälsar till dej !

2009-10-07 @ 16:23:12
URL: http://jonnajosefsson.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag förstår att ni har det härligt, njut av livet:) Är bara "lite" avundsjuk på er fina höstpromenad på fjället

2009-10-08 @ 08:08:51
URL: http://patriksvard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0