Skön start på en härlig dag

Igår onsdag så hade jag och Jakob planerat att vi skulle mötas upp tidigt för en löparrunda, allt för att komma igång på morgonen. Det hörde till då att han skulle ha föreläsning på skolan vid 09.00, så de blev uppgång tidigt. 07.30 var det bestämt att vi skulle mötas upp och springa, men 07.15 fick jag ett sms av Jakob där det stod att han hade missat göra en uppgift till skolan och var tvungen att fixa det innan föreläsningen. Men de stoppade inte mig, jag gav mig ut på egen hand och sprang "nässjö runt".


Det blev en härlig tur på 1 mil och det tog nog nästan exakt 48 min.

När jag väl hade duschat, ätit frukost och stretchat lite så slängde jag up datorn för att kolla hur det såg ut hemma i Åre. Till min lycka så har de haft minusgrader i några dagar nu så de har kunnat börja tillverka snö med snökanonerna.

Visst ser de härligt ut?? :)

Och idag har jag hört att de är ännu kallare, ca -12 grader i byn, ju kallare det är ju mer snö kan de tillverka. Tänk om jag kan få åka skidor när jag kommer hem!!!! WWWWWIIIIIEEEEEE

Efter detta lycko besked så var det dags för ännu en fika nere på stan, idag med Phi som är en gammal vän sedan länge tillbaka :)
Ni kan se vam det är som har varit ute och sprungit på morgonen va??!!


Jag åt en räkmacka och en kopp grönt te, Phi tog varm choklad å en bakelse. Thimons hemmagjorda choklad var förövrigt sjuk god :)

Under eftermiddagen bjöd jag hela familjen på en smakupplevelse ala Åre, jag slängde ihop Malins underbart goda laxpasta. Senare på kvällen sedan var det hög tid för kvällshäng hos Elin, riktigt härligt å träffa dessa tjejer. Elin, Mia, Anna och Sara och lilla jag, vi slängde ihop lite käk, kollade tv och bara satt några timmar och snackade skit. Elin fick sedan ett samtal från sin pojkvänn Jesper, min gammla arbetskamrat på Intersport i nässjö aldrig fel att få snacka lite skit med den gubben.
Det var nog i stort sett vad jag gjorde under hela gårdagen, idag står det nya fika på schemat och sedan hockeykväll hemma hos Daulin.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0