Premiärvecka på intersport

Så var man då igång på jobbet, ÄNTLIGEN!!!
Efter att vi hade överlevet tisdagen som var första dagen med gänget så har vi nu levt ganska tajt ihop nu i tre dagar. Onsdagen tillbringade vi ju nere på holiday club och gick runt på sportfacks mässan, som är en mässa där man samlar alla skidleverantörer och låter dem utbilda all butikspersonal i deras artiklar. Vi gick nere på holiday från 08:30 - 17:00 så det blev mycket lyssan och mycket att lära.




Om jag skall köpa några nya skidor i vinter så kan det mycket väl bli ett par Salomon shotout, det är de som står andra från höger (vit och grön).

Som ni förstår så var det en väldigt lång dag med mycket info att att ta in, men detta var ju min fjärde gång jag var på denna mässan så jag har nog ganska bra koll på de mesta ändå känner jag. När vi väl var klara på mässan så gick jag upp en våning till sportsbar och blev sittande där hela kvällen. Tillsammans med Mang och Graff blev det en helkväll där med backgammon, bowling, fotboll och någon öl. Väldigt trevlig kväll och lite längre fram till champions league kom även Lisa, Sossa och Näsan ner och hängde med oss.


Mange (bowling kungen)






Ser lite hängit ut :)

En grymt härlig dag, men man samlade ju på sig en del material som det nu bara är att gå hem och plugga på. Man kan ju aldrig lära sig allt om alla, men ju mer man vet desto bättre.


Min hemläxa

Så blev det då torsdag och det var dags för skidtest med jobbet. Vi lastade på morgonen i säkert 30 par skidor i bilen och körde ut till Duved. Tanken var då att vi skulle få chansen att testköra alla våra skidor som vi hade i butiken, detta för att veta vad vi pratar om när vi senare skall sälja dem till kunder.


Här har vi det första stället.

Jag han köra igenom 5 par ganska grundligt, det är alltid kul att få prova på olikaslags skidor och framförallt prova på olika märken. Alla märken tänker ju på sitt vis och har olika idéer och lösningar på allt, så det är väldigt nyttigt att prova mycket. Körde väl 4 par riktiga pist skidor som var rätt så avancerade alla men sedan skulle jag avsluta med en twintip skida som i jämförelse med de andra är väldigt mjuk. Jag tog på mig skidorna och ställde mig i liften, men när jag tittade ner på dem så får man syn på denna människa


Känns lite konstigt att ha sin chef på bild på sina skidor. Olivia som är Jon Olsson är ju min chef när jag jobbar tillsammans med dem under JOSS. Lite kul att åka på just dessa skidor då :)

När vi var klara med skidtestet vid 12 tiden så åkte vi in till byn igen och lastade av alla skidor, men jag var inte klar för dagen. Jag slet med mig ett par skidor och gav mig ut i backen igen tillsammans med Lisa. Vi körde några åk i VM 8 och tog en lunch.
På kvällen vat det sedan dags för säsongen första personalfest, vi skulle alla gå på Wallmans och avnjuta god mat en sjujävla show. det blev en mycket trevlig kväll som vi avslutade på Bygget som hade premiär med Veronica Maggio på scenen.

Tanken var sedan att jag skulle gå upp och åka skidor idag, men när jag klev upp och tittade ut så var det 3 + grader och regnade ute, så jag stannade hemma i soffan istället och bara njöt av att få sova lite till. Framåt lunch sedan så gick jag ner på byn där det var julmarknad för att klippa mig lite, blev väldigt snyggt men jag lägger ut en bild när jag har gjort mig snygg någon dag. När jag var klar stylad gick jag ner till jobbet med ett mål i sikte??!!


Det blev ett inköp av nya pjäxor idag, jag är sjukt nöjd och hoppas verkligen att dessa kommer göra min vinter till en grym vinter med mycket härlig åkning.
Nu ligger jag i soffan igen och skall precis sätta på en film, jag måste ju ladda upp inför imorgon då jag kliver in på intersport med full kraft för att starta min säsongsanställning.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0