Tisdag 12/1 2010

I tisdags var en riktigt härlig dag, jag började inte jobba förräns vid 12 på dagen så jag han med att åka ca 2h innan det var dags att börja sälja grejor. Laddade upp med en riktigt god gröt frukost och sedan hoppa jag på bussen bort mot VM8:an för att inse att jag var först i liften.


Frulle (managrynsgröt med äpplemos och vitaminer)


Står man vid busshållsplatsen och blickar upp mot berget :)

Det blev sedan en grymt härlig förmiddag med många härliga åk innan det tyvärr var dags att dra sig till jobbet. Måste ju erkänna att det är mycket värt att vara först up i backen, jag var ju bland de 10 första upp denna dagen och hann med tre åk innan de öppnade godolen och jag var även där bland de första upp till toppen. Tog några åk ner i störtloppet innan jag avslutade dagen med några härliga åk i lundsrappet(åres bästa åk såhär års). Här nere kommer några bilder från dagen :)


Soluppgång


Gondol bergstation


Jag på toppen :)


Visst ser det härligt ut!!??

Tyvärr var det ju sedan dags att bege sig ner till jobbet. Det är lite jobbigt att stå nere på jobbet när man inte får åka skidor och det är fint väder ute, men ni kan väl säkert förstå det när ni ser bnästa bild. Den är tagen från insidan av vårat skyltfönster på jobbet.


Rätt härlig utsikt, men ganska jobbigt när vädret är såhär utanför dörren......

Efter jobbet vid ätta tiden så gick jag över till Holiday, jag var så hungrig att jag inte orkade gå hem innan jag fick mat i mig. Det blev en god hamburgare och en kall öl i sportbaren. Men innan jag han gå därifrån så kom Henke förbi, han hade fått sluta. Det gjorde att vi blev sittande där hela kvällen fram till ca 02.00, vi spelade lite backgammon, bowling och snackade massa skit (får väl erkänn att det blev en och annan öl också).
En grymt härlig kväll blev det iaf, men dagen efter var det sedan dags igen för skidåkning.

//PS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0