Allting blir inte som man har tänkt sig....

var ju ledig i 2,5 dagar nu och hade planerat att åka skidor, men allting blir ju inte som man har tänkt alltid. Visst blev det lite åkning i måndags som var helt okej. Men i tisdags när vi var ute i backen vid halv tio för att få några härliga timmar på förmiddagen innan allt folk hade vaknat så drev det in en väldigt tjock dimma över hela berget och vi blev istället sittande på olympis cafét och drack kaffe i 1,5h.
aldrig fel det heller iof, men när man har planerat att åka skidor så blir man ju lite sur på vädergudarna. När vi inte får någon snö kan vi väl iallafall få fint väder så man kan åka i pisterna. det som är lite jävligare är att vi åkte hem och byte kläder och sedan när för at handla och när vi kommer ut ifrån affären så ser man hur all dimma bara blåser bort och strålande sol kommer fram!!!
VA FAN DÅ???!!
Vart var den solen när vi var i backen??

Men men det var bara att gilla läget, åkte hem istället och lagade lite lyx mat ;)


Makaroner och köttbullar, made by the master chef :)

När det nu inte blev så mycket skidåkning så fick man ju hitta på annat istället, så efter någon timmes sovstund mitt på dagen så blev det äntligen dags för att gå till gymmet för att göra års premiär :)
Det var riktigt härligt att äntligen få träna igen, man fick lite mersmak av det också. Igår var jag ju då ledig ännu en dag och när det visade sig att det skulle bli skitväder då också så bestämde jag ganska snabbt att det skulle få bli ett pass till på gymmet innan jag skulle återgå till att jobba idag.
Men det har satt sina spår kan man ju erkänna, idag har jag en jävulsk träningsvärk. Men det är värt allt värk som kan tänkas komma, det är så skönt att vara igång och kunna träna igen. Hoppas nu bara jag håller mig frsik och att kroppen klarar av att börja träna igen.

Fick precis veta att en gammal kompis från min tid i Sälen skall komma till Åre på söndag. Skall bli sjukt kul att få träffa henne igen, hon skulle komma upp md sina skolkamrater då det just nu är studentveckor här i Åre.

//PS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar och saknar er

2010-01-23 @ 14:56:17
URL: http://emmijohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0