POWPOW 23 mars, vad hände där??!?!?!

Det är inte mer än 2 dagar sedan jag var ute en kväll och sprang, då var det ren asfalt ute och man kunde känna att våren var på gång i luften.
Å ska jag vara ärlig så började jag faktiskt gilla tanken av att värmen var på G och slaskåkningen skulle börja!
Men så drog värsta stormen in över byn och helt plötsligt igår så började det snöa igen. Och snöa har det gjort i över 1,5 dygn nu, det har säkert kommit mellan 30-40 cm nysnö!
Så idag var det bara att spänna på sig pjäxorna och klicka i dem i fetingskidorna och ut på puderjakt. Det blåste fortfarande ganska bra i byn så vi åkte ut till Tegefjäll och gömde oss i skogen där, och vilket rätt val de var att göra så.
Vi var själva och kunde åka ospårat mellan 9-14!! Ja de va så galet bra å så härlig åkning att jag lätt skulle kuynna påstå att det var mina bästa åk i tegeskogen någonsin.
Står här å spanar in en klippa jag sedan hoppade ut för!
å hopp :)
Som ni kan se på mina kläder så fanns det rätt mycket puder i skogen!!
En anledning till att jag älskar tegeskogen så mycket är att där är det lagom mellanrum mellan trädet, så man kan verkligen släppa på och känna granar och fjällbjörkar susa förbi öronen medans man kan njuta av härlig snö och sköna svängar!!
De finns en film på facebook på när jag hoppar ut för klippan: LÄNK
Kvällen har blivit desto lugnare, jag och älsklingen har avnjutit en hämtpizza från Liten krog här i byn och det var sjukt gott och smidigt!!
Nu blir de sängen tidigt då det står personalmöte på schemat innan jag skall ut och åka imorgon igen!!
//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0