Nu får det vara nog!!

Såhär ser det ut i byn just nu :(
Varför ska de komma regn eller bara vara plusgrader hela tiden för, kan de inte få förbli vitt när det kommer lite snö?!?!?
Vi blev glada för det första regnet som kom för det behövdes för att packa ihop en bra botten av snön, men nu vill vi inte ha något annat än ett nytt puderlager över den fina botten som blivit!
Skrev idag på facebook at jag behövde inspiration och motivation, det är ju inget som sprudlar precis när vädret är såhär.....
Usch vad negativ jag låter nu men det är inget roligt när man vaknar varje morgon och är sjukt sugen på att åka skidor och så ser man till sin besvikelse att det är plusgrader och storm ute!!
Men om man skall se något positivt med allt så har det ju faktiskt snöat på berget medans de regnat här nere, så lite puder finns det nog att hitta där uppe när de kan öppna liftarna dit!
Har ju inte skrivit på några dagar nu, men det har varit fullt upp när vännerna från Bali/Kumla var här och hälsa på oss.
Vi har haft en grym vecka med mycket skratt, vin, god mat, skidåkning och humor!!! Saknar dem redan och längtar tills vi ses nästa gång.
Nu när de har ämnat oss så har vi gjort plats för nya besök, nu bor nämligen allas våran Karin hos oss denna veckan samtidigt som Jossan och Ebba även är i byn.....
Girls on party, jag håller mig lite i bakgrunden och låter dem roa sig själva lite!
Igår blev en liten mysstund för mig och Molle iaf, då vi fick chans att äta lunch ihop ensama för första gången på väldigt länge!
Vofflor med grädde och frysta bär ;)
Jag har också hunnit med att vara hos frisören i veckan :)
Vad tycks??
nu skall jag sova lite och ladda för att förhoppningsvis få kasta mig ut i backen imon, håll tummarna för att det visas minusgrader på termometern när jag går upp imorgon!!!
Sov gott!
//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0