Stockholm Winter Jam

Dagen på Stockholm Stadio började redan kl:11:00 när de slog upp portarna till detta event. Jag kikade lite på snowboardkvalet som gick på förmiddagen.

Tog sedan ett varv runt arenan för att snacka lite skit med allt folk man känner från olika leverantörer som hade sina utställningsmontrar inne på stadion. Alltid kul att träffa folk man känner men tyvärr inte hinner se så mycket.
Det skall sägas att det under lördagen var ett jävla skitväder för att kolla på skidsport i, 1 plusgrad ,ganska mycket vind och lätt regn. Ingen riktig höjdare som ni kan förstå.
När det så blev dags att gå och käka lunch så var det helt underbart att få kliva in på en restaurang och njuta av att bli uppvärmd under en halvtimme eller så.
Hade en grym tajming, precis när jag satte mig ner så var det avslutningen på herrarnas premiär i längdspåret där Heller lyckades vinna.
Väl tillbaka på Stadion efter lunchen så skulle finalpasset börja.
Först ut var snowboard finalen där vi hade fått in 3 st Svenskar, tyvärr gick det inget vidare för dem men ändå en stark 6:e plats.
Mellan Snowboard- och skidfinalen så hade Rockstar en FMX uppvisning som var grym.
Folk är bra galna!!
Som ni kan se på bilden så var det grymt mycket folk på Stadion under hela dagen, tror de hade uppskattat det till att vara någonstans runt 25.000 besökare.
Så var det då dags för den stora finalen som vi alla hade kommit för att titta på. Startfältet var stark men ändå lite folk som fattas, jag kan inte riktigt förstå tanken med att flyga in från andra sidan jorden och låta dem kvala in till finalen.
Varför inte låta dem vara direktkvalade som många andra åkare, tyvärr fick vi nu inte se Russ, Henke, Tom vilket jag tycker är jävligt tråkigt då de är grymt duktiga åkare.
Men men hur som helst så bjöds det på en grym tävling där tillslut Kevin Rolland lyckades bli den som fick ta på sig kungakronan.
Lite suddig bild, men det får man ta. Jag slog ju mig fram mellan alla tv reportrar och pressfotografer som var där
Grymt!
Det blev en grymt dag trots vädret och jag fick se väldigt mycket bra hoppning, lovar gott inför vinterns kommande tävlingar runt om i världen!!
En bild från i söndags då jag, chefen Mange, hans grabb Levi och flickvännen Bea var i Kungsträdgården och kollade lite jul underhållning och Levi fick träffa tomten för första gången.
Innan jag lämnade Sthlm i söndags så han jag även träffa Johan och Anna på en fika, härligt att se dem igen det var väldigt längesedan sist.
Nu är jag så hemma i Nässjö och jag har redan hunnit få i mig en pizza :)
Nässjögör ju då för er som inte vet det Sveriges godaste pizza och kommer man hit är det ett måste att äta en sådan.
Idag har jag hängt med hunden hemma i huset hoss mor och far en skön slapp första dag, skall ikväll iväg till Daulin och Jonna för att umgås lite.
Kommer fler inläg från hemmastan innan jag ger mig upp mot Åre igen på Torsdag kväll.
//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0