Nässjö

Igår kom jag så äntligen hem till Nässjö och den första dagen blev fullspäckad med saker att göra. Det är precis som vanligt när man kommer hem, inte en lugn stund för´räns man sätter sig på tåget tillbaka upp mot Åre igen :)
Men det är väldigt roligt att träffa alla och att våren har kommit hit är ju helt underbart. Igår var också en av de bästa dagarna hittils i år tydligen, väldigt varm och klarblå himmel.
Det bästa är att vädret är lika idag :)

Hur såg då min dag ut igår, jo jag tänke presentera de i ett litet schema för er:
 
08:00 Ankomst
08:30 Frukost på Elsis
09:00 Promenad hem
10:00-12:00 hälsa på Henrik, gå på jysk, in på systemet och in på intersport
12:00-13:00 Sola med Jesper och Elin
13:00-13:30 Hälsa på studenten Emmi
13:30-14:30 Sola lite med broschan
14:30 Hämta Daniel på skolan
15:00-16:00 Leka med Daniel (spela fotboll)
16:30-17:30 Löpning med mamma (ca 1 mil)
17:30-18:30 Stretching och dusch
18:30 Middag med mor, far, Jocke och Malin
19:00- Vinmys och kortspel

Snacka om en fullspäckad dag va??

Idag har jag så tagit lite sovmorgon och sov ända till 09:30, riktigt skönt måste jag säga. Man sover ju nämligen inte så mycket under resa hem, trots att jag lyckades blinka till mig en sovkupé. Men men iaf, denna dag kommer nog bli helt magisk då det är baldags i Nässjö och hela staden kommer vimmla av snyggt klädda studenter. Och de får riktigt fin väder också, lika klarblå himmel idag som igår och säkert lite över 20 grader varmt.
Jag har hur som helst laddat upp dagen med frukost ute i gröngräset tillsammans med Cosmos


Visst är han söt den gamle!!

Så nu försätter dagen med en promenad med Cosmos och sedan ner på stan och fika med Robin. Efter det bär det av hem till Malins mamma och där fota Emmi och hennes kompisar en stund. Eftermiddagen kommer man ju spändera nere i parken här i Nässjö och bara glida omkring i folkhavet och fota allt balfolk. Kvällen sedan är fortfarande lite öppen då det kanske blir middag inne i Jönköping eller kanske bara en myskväll hemma med vännerna.

Nu är det högtid att ge sig ut i det fina vädret iaf och njuta av sommaren nu när man är hemma, för det har ju inte bjudits på så fint väder ute i Åre än så länge. Men sommaren kommer väl dit snart också, det får vi hoppas på iaf.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0