Ännu en fiskedag med löpning på kvällen

Idag ringde klockan innan åtta :( men det var dags för lite morgomöte på jobbet. Men vad gjorde väl det är man gick ner dit med full mundering för fiske tur och väskan laddadn med bådde mackor och chockald.

Så efter mötet kom Mange och Henke och mötte upp mig, vi svängde in på Ica Björnänge och sedan va det raka spåret ut i skogen. Första planen var att åka till Vålådalen och gå ut till blanktjärnen för att fiska, men Mange hade lite ont i sitt knä och visst inte hur långt han skulle klara av att gå.
Så halvägs ut till Vålådalen stannade vi till på en skogsstig och gick rakt ut i skogen ist. Efter ca 20 min gång så kom vi så fram till en liten å som slingrade sig fram i skogen.

Vi gick längsmed denna i säkert 3 timar och fiskade av damm efter damm men inget napp, det ärlite för tidigt för att fiska öring tydligen. Men det är för jävla härligt att bara vara ute i naturen, njuta av tystnaden och bara vara.
Vi njöt i solen och hade ju som sagt fika med oss, det gick ingen nöd på oss trots uteblivet napp.
Ännu en grymt skön dag ute i skogen :)


Mysigt va?

Det är ganska häfftigt att bara vara ute i skogen såhär, man får se så mycket saker man inte fick se när man bodde nere i småland. Som när vi gick omkring i skogen så ligger det fällda träd överallt, som ett GÄNG bävrar här fällt.


Coolt va!

Som jag skrev längre upp så fick vi ju gå hem tomhänta idag, men ack så nöjda ändå efter den njutning man har fått ute i naturen :)

När jag så kom hem efter turen så blev det lite spenat och en tupplur innan jag gav mig ut i löpspåret.


GOTT E DE!!!

Det blev sedan en skön löprunda upp runt totthummeln och ner till fjällgården och sedan hem igen. En jävligt härlig runda men det är rätt jobbig när man skall uppför, då de suger rätt bra i båda baksida lår och vader. Men det är jävligt härligt när man pressar sig igenom det och sedan får vända neråt ist och skutta mellan stenar och rötter ;)
Man blir som barn på nytt.

Efter den sköna rundan så har jag, Henke och PC spänderat kvällen nere hos Mange där han hade tillagat gäddan vi fick igår, så vi käkade, drack kaffe och en liten wiskey till fotbollen. Skön avslutning p en lång härlig dag, men nu väntar spikmattan och sömn för imorgon är sista lediga dagen på denna perioden.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0