Nystart

Jaha då har man överlevet jul, nyår och en party helg utan dess like. Jul och nyår bestod mest av jobb, jobb och ännumera jobb, men när det är så mycket att göra på jobbet som det var under dessa två helger så är det bara roligt att jobba.
Men nu har vi kommit till en liten låg vecka här i Åre och det är lite lugnare igen, det gör väl inte så mycket det är nästan lite skönt då får man tid att hinna ikapp med allt på jobbet igen.
vad det gäller min fritid så har jag haft en helg som verkligen har satt sina spår, i torsdags var det dgs för Hoffmastero att spela på Bygget. Säga avd man vill, men trotts att det är en låg vecka här i byn och inte mycket turister så lockar de alltid fullt hus på deras spelningar och de blir alltid lika galna :)
Pratade med vakterna idag och de hade innan kvällen gissat på att det skulle komma ca 800 pers, men det hade varit lite över 1200. Och 1200 skrikande och hoppade och gungade fans ger en hyffsad stämmning.

Dagen efter var det så dags för Henkes 27 år fest, vi firade honom med att äta mat på Supper tillsammans med 16 andra vänner :)
Det blev en kväl fylld av skratt, tårar, sång och "lite" bubbel :)
Hur som helst var det en helt underbar afton även detta och gårdagen spänderade jag och Malin hemma i soffan och bara försökta ta igen oss lite för det blev inte så mycket sömn under helgen.

Idag var man tillbaka på jobbet igen, och måste erkänna att det är väldigt skönt att ha ett jobb igen och det gör att man får en vardag. Imorgon skall jag börja ta tag i mitt liv igen, och med det menar jag att det är hög tid att ge sig ut i backarna igen och även hitta tillbaka till gymmet som jag nog inte har varit på sedan innan jul :(

Det har även dragit in en tropisk värmebölja över Åre, ja det är sant!!
dag när jag kom hem från jobbet så var det bara -4 grader ute, och med tanke på att det sedan två veckor innan jul har legat och pendlat mellan -20 och -35 så är -4 rena rama sommaren :)
Hoppas det fina vädrret håller i sig, så kanske jag kan få några sköna morgon svängar imorgon innan jag börjar jobba vid 11.

Om det blir några åk imorgon så skall jag se till att få med mig kameran ut så ska ni få ser hur vackert det är här uppe nu.

Nu skall jag kolla på två avsnitt av Entourage innan det blir spikmatta och natti natti för mig

//PS

PS en rättels i inlägget från nyårsafton: Tess var även hon en grymt bra kock under middagen ;) DS

Kommentarer
Postat av: tess

bra där!!

2010-01-12 @ 21:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0