Nyårsafton

Vi började dagen med lite skidåkning, men för en annan som har jobbat varje dag i två veckor så blev det ju en mindre shoc när man kom ner till VM6 idag och det var kö????!!!
Va fan hände där??
Just de ja, det har ju kommit turister till byn nu ja. Men vad gör det, det är ju bara roligt att allt har börjat komma igång igen.



Vi var faktiskt ute i backen hela dagen nästan jag, Abba, Tess, Dave, Tor och Sanna (tills hon började jobba). Det blev en rätt skön start på dagen. Vi tog sedan en öl på afterskin på fjällgården innan vi styrde skidorna hemmåt för dagen.
Väl hemma blev det en powernap så man skulle klara av kvällen sedan.Vi började hemma hos Albin och Tess med lite öl och hockey innan maten skulle serveras. "kocken" Dave slängde ju ihop tre rätters till oss med avokado till förrätt, fläsk filé med ugnstekt potatis till varmrät och glass med granatäpple till dessert. Det blev en grymt god middag.






Inte helt fel kan jag säga!! :)

de som var med på denna underbara middag var Jag, Abbe, Tess, Dave. Graaf, Marie och HB. Blev en riktigt trevlig afton måste jag säga, men det blir ju oftast det när man har trevligt sllskap. Vi styrde sedan våran lurrviga fötter ner mot torget inför tolvslaget.
Väl där nere så var det lika mycket folk som det brukar vara på Åre torg vid tolvslaget, helt galet och vilka fyrverkerier det bjöds på :)


Och detta är bara halva torget också :)

Efter tolvslaget så var vi runt å ett antal pubar i byn som Supper, Tottebo, Werséns och Dahlboms men bara för att inse att det var inte mycket Årefolk ute denna kvällen. Brukar bli så att folket somär bofasta i byn håller sig hemma när det är en sådan turistanstormning. Vi slutade sedan pubrundan nere på Holiday Club där de flesta av vännerna hade slutat för kvällen.


En tapper Årebo iaf, och en som är nyligen utflyttad! :)

För att göra detta till en kväll vi sent skulle glömma så blev det lite efterskiva hemma hos oss på granlidsvägen 5. Jag, Malin, Henke och Carro (en ny tjej nere på holiday) tog festen hem till oss och röjjde på några timmar till. jag och Henke satt mest och spela backgammon och drack wiskey och vipps så var klockan 07.00, då tyckte vi det var dags att runda av allt!?!?!
Så vi bäddade ner Henke i våran sofa och sedan slängde man sig i sängen och somnade nog in ganska fort tror jag. dagen efter sov vi ganska länge och när vi väl vaknade till så beställde vi hem pizza till oss alla 3 och spänderade hela dagen i soffan :)


denna bilden togs nog ganska tidigt in på morgonen ;) "snygging"

//PS

Kommentarer
Postat av: tess

Patrik!! Jag var ju f-n också en av kockarna på nyår :P Jag gjorde ju de goda klyftpotatisarna.. (egna gjorda sådana) aja bajja :/

2010-01-09 @ 10:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0