Bästa skiddagen i mitt liv!!!! EPIC

Detta skulle komma att bli den bästa skiddagen i hela mitt liv :):):):):)

Började dagen med att rusa ner till stadium för att låna ett par testskidor, men närjag kommer ner dit så är vi en hel grupp med människor som skall ge oss ut tillsammans. Inte precis vad jag hade räknat med, men sån är den här byn man vet aldrig vem man får umgås med :)
Men vad gör det när alla är så underbara mot varandra??
Men ganska direkt började snacket att gå om att vi skulle köra baksidan, och ingen var sen att hänga på ända problemet som fanns var att jag och en kille till inte hade någon transiver på oss, vilket man behöver om man skulle lösa ut en lavin och behöva leta efter någon annan i gruppen....

Men vi var väldigt försiktiga och kände oss för innan vi gav oss ut någon stans och körde, men vi tog sikte på toppen direkt och tog första kabinen upp till toppen, för att sedan hajka upp de sista meterna. det är en hajk som i pistat spår tar ca - min så ni förstår att det är en rätt jobbigt bit att gå, men tacka fan för att de pistar åt oss upp iaf ;)

Väl uppe sedna så väntar det bästa åket i hela Åre dalen framför oss, stora vita branta fält med puder som gick upp på låren på en. Jag tror jag bor i ett himmelrike.....
Vi tog sedan förta åket ner och alla bara skrek av lycka, man får sedan skråa tillbaka till sadeln men det gör inget för det är värt allt slit för detta åket. När vi sedan var nere så bara kollade alla på varandra å skrek, EN GÅNG TILL!!
Så tillbaka till kabinbanan och upp en gång till, hajka likadant och sedan står man där å lutar ut tipparna över kanten för andra gång och det är lika underbart denna gången och man kan hitta orörda spår hela tiden.........

Jag har recis gjort mitt livs två bästa åk någonsin, å jag mår hur bra som helst och är galet glad och uppspelt. Jag kommer här nere nu slänga ut massa foton från dagen, hoppas jag har lyckats fånga den kännslan som infann sig i min kropp på bild bara!!!


Morgon vyn från när vi klev av kabinen första gången


Gänget :)


Gustav efter hajturen upp till toppen


Utsikten från toppen


Gruppen är samlad innan vi skall kasta oss utför vårat dunderåk


Looks good??


Härligt va?


Ser nu vilket åk det handlar om eller!!??


Ser ni lyckan.....


Här ser ni skidorna jag testade idag..... Grymt sköna i pudret!! ;)


PUDER hela vägen ner till botten!!

det var alla biler ifrån backan idag, hoppas ni kan förstå kännslan vi hade när vi åkte omkring där ute och skrek som småbarn på julafton.... JJJJJJIIIIIIHHHHHHUUUUUU


Såhär såg jag ut när jag kom ner till jobbet, dränkt i svett!! Så jag har fått ett bra träningspass idag också, det gäller ju att förena nytta med nöje!! :P

Efter denna underbara dag så fick jag kliva in och jobba några timmar mellan 15-19, men det var inget jobbigt med det då ag gick omkring och mös hela tiden jag var på jobbet!

Nu blir det en lugn kväll i soffan och ladda för imorgon då det skall ut och köras igen, och det bästa av allt är att det nu snöar ute igen. Så vi kommer säkert ha lite nysnö till imon vilket inte gör något överhuvudtaget!!!!

//PS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0