Ännu en dag med POW POW

Jaha då har man överlevt ännu en grymt härlig dag i denna underbara byn man lever i. Idag var det ag, Mårten och fredrik som var ute och shredda i skogarna på berget.


Fredrik


Mårten

Vi var alla tre jävligt taggade för lite rolig skogsåkning och som på en beställning så fick vi grym åkning vart vi än begav oss, detta vädret gör ju en helt salig. Vi testade ganska mycket nya platser idag som jag aldrig äns tänkt på innan, men såg vi en någolunda rent åk så bara kastade vi oss ner utan att veta vad hur det såg ut 4 svängar längre ner.


Mårten kastar sig ner i skogen


Fredrik kastar sig ner i en skogränna vi hitta!!

Ja som jag sa så kastade vi oss ut gasnka mycket på vinst och förlust idag, å jag måste erkänna tt vi fick tar ett par sköna fotoplatser och här under skall ni nu få se dagens bästa dropps och lekplatser vi hittade:


Mårten droppar en klippa vi hitta ute i skogen, detta var nog dagens bästa dropp enligt oss alla tre. Sjukt härligt när man hittar lite sådana spots som denna....


Fredrik vid ett skojigt skogsbryne


Jag på väg ner efter samma dropp som Fredrik, men inte riktigt samma linje!!

Det var några sköna bilder från våran dag i skogen, men om ni tittar på nästa bild så kommer ni får se hur man skall se ut efter ett riktigt bra skogsåk med mycket snö ;)


Snowface ;)

När vi sedan nästan vara klara för dagen och kom ner till VM6 så har skistars event avdelning precis fått upp en airbag som tydligen skulle finnas uppe under hela rix fm helgen, och Fredrik kunde ju givertvis inte hålla sig borta utan var tvungen att testa en backflip i den.


Visst ser det kul ut, landa i på en gigantisk luftkudde :)

Nu har jag kommit hem och jag måste erkänna att jag är helt slut efter dessa tre dagar av POW POW åkning, men samtidigt är ju sjukt nöjd med dessa dagar, då de möjligtvis kan vara de bästa jag har hafft i mitt liv. Samtidigt som vi har hafft jävligt roligt ute så måste jag och erkänna att jag känner att min åkning har blivit så mycket bättre och framförallt då offpiståkningen. Denna åkning och träning som det blir är sedan sjukt nyttig att ha när man bårde hoppar och kör pist senare då man lär sig så mycket med balans och kontroll på skidorna när man kör så här. Så jag är galet nöjd och kan bara gå till sängs varje natt och drömma om dagarna som varit denna veckan.
Nu blir det att ta hand om kroppen lite ikväll, ska ligga på spikmattan, ta ett varmt bad och sedan massera min nacke som fick sig en bra smäll idag (faceplant). Får se om det blir någon åkning imorgon, beror lite på hur jag kännermig och hur nacken mår när jag vaknar, annars tar jag det nog lugnt innan jag börjar jobba vid 14 imorgon.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0