Mamma- & systerhelg!! :)

Igår kom så dagen då min mamma, Malins mamma och Malins syster kom till byn:)
Givertvis bjöd vi till med finväder, ca 5 plusgrader och lätt regn när de klev av tåget. Hoppas vi kunde kompensera det lite med att bjuda på en riktig dunderbrak frukost när de kom upp till oss.

Nu var vi ju lite tvugna att äta upp oss lite då vi nämligen hade planerat ett topptur på förmiddagen. Sagt och gjort, efter frukosten så gjorde vi oss klara för att bestga Åreskutan 1420 möh.
I början av vandringen så hade vi lätt regn och väldigt mycket dimma, men ju längre upp vi kom desto bättre väder blev det oxå :)
Trotts alla små gnäll som hördes på vägen upp så stod vi efter ca 3 timmars vandring på 1420 möh höjd och tittade ut över en vacker dal.......


Lagom ruskigt!!


Molle klättrar mot toppen :)


We did it!!!


Denna utsikten var det som vi kom upp till, helt underbart!!

Efter denna härliga dag på fjället så blev det en ganska lugn och stillsam kväll med lite mys, rödvin, yatsy och bara skitsnack i soffan.

Idag var det dags för mig att ta mig till sjukhuset för vaccinering inför Bali resan, någon spruta och lite tabletter senare så skall jag vara resistent mot allt. :)
Efter det så var det lite arbete på Intersport som väntade för min del, medans tjejerna sprang en härligt shoppingtur på byn.
När jag mötte upp dem för lunch så möttes jag av 4 glada tjejer med händerna fulla med påsar från olika ställen i byn och de var välfylda oxå!
Blev lite avis då och var tvungen att plocka med mig lite kläder hem från jobbet, ett par jeans och ett par skor.


Kommer lägga upp en bättre bild när jag har dem på mig.


Snygga va??

Efter jobbet idag så har v haft lite frisörsalong här hemma, då både jag och Emmi har fått håret tonat av våra mammor :)
Riktigt snyggt måste jag erkänna att det blev ;) eller vad tycker ni???

Nu är man lite höstfin, hoppas ni gillar det!
Nu skall jag sätta mig i soffan och mysa med alla tjejerna som är här, ikväll är ju tyvärr sista kvällen med gänget för denna gången. Den skall avnjutas i soffan med en film på tv.

Have a nice day!!

//PS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0