Är hösten här??

Man kan ju börja undra lite!?!?!
Igår när jag klev upp för att tvätta och en tidig morgonpromenad så blev jag helt förstummad av hur vacker denna by kan vara tidigt en morgon när det börjat bli lite kyligt ute.

När jag klev upp vid 07,00 stod termometern på +8 grader ute, himmeln låg klarblå och sjön låg spegelblank i botten av denna vackra dalgång. Men mitt emellan detta så ligger det en tjockt moltäcke som driver fram över sjön, gudomligt vackert.
Här kommer lite kort från min morgonpromenad:


Från balkongen innan jag gick ut på promenad


Totthyllan


Sista bilden från totthyllan

En helt magiskt morgon som gav mig så mycket energi att hela helgen bara har flugit förbi hur snabbt som helst. Har haft en grym träningshelg med många pass och väldigt bra pass, som jag skrev innan så har jag haft en grym energi och har orkat köra dubbla pass vissa dagar.
Imorgon väntar ännu ett härligt förmiddags pass då jag är ledig :)

Idag har jag så jobbat sista dagen på denna jobbperiod och nu väntar alltså 2 dagars ledighet för min del, nu skall här verkligen tas tillvara på tiden och få massa gjort.

Som jag skrev innan så har jag och älsklingen varit på Litenkrog och ätit middag ikväll och det var lika gott som vanligt, helt magiskt goda lammracks :)
Vi satt ute och avnjöt denna underbara middag och efter den så gick vi ner till Konsum och inhandlade kräfftor tills imorgon då det skall bli lite kalas här i Åre.

Nu ikväll så blev vårat balkonghäng som var planerat lite avbrutet av ett regnoväder som drog in här över byn tyvärr, eller vad säger ni om denna väg som kom emot oss :P


BOOOOOMMMMMMM sa de och sedan har det regnat sedan dess :(

Nu skall här drickas lite te och sedan sova så man är pigg och utvilad imorgon.

//PS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0