I Åre igen

Det var ett tag sedan jag skrev här inne på bloggen nu, jag får be om ursäkt för detta men jag har som jag skrev för er innan varit iväg och jobbat denna veckan. Jag hoppades på att jag skulle kunna rapportera lite under veckan, men tyvärr kom jag inte åt något internet ute i de djupa skogarna i dalarna.
Jag har nämligen spenderat hela denna vecka jämte och mitt i Lissforsen som ligger i Dala-floda. Där vi tillsammans med Red Bull har arrangerat Red Bull upstream, som är en helt ny tävlings form wakeboard. Eventet har gått ut på precis som namnet säger, vi har kört wakeboard uppför en ström med hjälp av en vinsch.
Så i denna fors som i vanliga fall används för att köra forskajak i byggde vi in rails, boxar och kickar som de 8 åkarna fick använda sig av för att ta sig igenom forsen.
Veckan har varit grym kul och jag är väldigt imponerad av våra åkare att de klarade av forsen så pass bra.

Här kommer lite bilder från veckan

Torsdag








Bjarne, våran livräddare blev också sugen på att hoppa med hjälp av vinschen :)

Fredag







Lördag









Det var lite bilder från veckan i Dala-floda. Vill ni läsa mer om tävlingen eller se fler bilder så får ni kolla in på antingen redbull.se eller transition.se, där finns det både längre reportage och fler bilder från tävlingen. Vi kommer även att släppa en filmproduktion på detta event lite senare som ni kan finna på youtube. com om någon vecka.

Nu är jag tillbaka i Åre igen och det är alltid lika skönt att komma hem. Men det kunde väl varit lite bättre väder, 10 + grader och regn när man kliver av tåget. Men en skön första dag hemma med upp packning och lite välförkänt vila, men nu skall jag snart ge mig iväg til Abbe där han, jag och Baggen skall dricka någon öl och spela lite tv-spel. Det blir en grabbkväll och vem vet var den slutar någon stans??!!

//PS

Kommentarer
Postat av: mamsen

Häftiga bilder, förstår att du har haft en bra vecka/Mamma

2009-09-12 @ 18:01:19
Postat av: mamsen

Hej. Häftigt, förstår att du har haft en bra vecka/Mamma

2009-09-12 @ 18:04:13
URL: http://patriksvard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0