Downhilldag

Igår var det så dags för min och Malin premiär på downhill cykeln. Vi vaknade upp fulla av förväntan och drog upp rullgardinen, vad fik vi syns på?
En klarblå himmel och perfekt väder för att ha en heldag på berget tillsammans med massa vänner.
Så vi gjorde oss klara för att ge oss iväg och Malin som hade fått låna sin utrustning såg ut såhär innan vi lämnade vår lägenhet bakom oss



När vi kom till Kabinbanans dalstation väntade våran snälla vän Lisa på oss där, hon skulle ta hand om oss och visa hur vi skulle köra. Så vi gav oss upp på berget och klev av kabinen på ca 1400 m höjd, hoppade på cyklarna och började rulle nerför.

JJJJJJJJJJJIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

så här lät det nog om oss hela vägen ner till botten. Det här var det roligaste jag har gjort i hela mitt liv, jag är helt såld på denna sport. Efter första åket så väntade några fler vänner på oss nere vid liften, så andra gången vi gav oss iväg var vi 8 st galna säsongare som var ute på äventyr. Vi körde hela dagen och vi blev bara bättre och bättre för varje åk. Jag är väldigt imponerad av vilken grym flickvän jag har, hon var hur kaxig som helst :)
jag kommer lägga upp lite bilder på hur det såg ut när vi cyklade lite senare, då det inte var jag som fotade denna gång.
När vi senare efter ett x antal åk var klara för dagen så ville jag inte släppa cykeln, men måste man så måste man. Men blir vi kvar här även nästa sommar så är båda jag och Malin bestämda över att vi skall köpa oss varsin cykel. För att runda av dagen så ringde vi ihop lite fler vänner och bestämde att vi skulle dra nytta av kanske den sista riktigt sköna "sommar" kvällen och grilla lite. Så ett härligt gäng blev vi som träffades på Torpet för att grilla tillsammans och dela på några flaskor vin.








Malin hittade en väldigt gullig mössa :)


När solen gått ner och värmen försvann så flyttade vi festen upp till oss istället



Det blev en väldigt trevlig avrundning på en helt underbar dag. Så när alla människor hade gått hem var det bara att slänga sig i sängen och vakna upp dagen efter med massa träningsvärk, eller??!!

När man nu har vaknat och känt efter så är det faktiskt inte så farligt med träningsvärk i kroppen. Jag har bara lite ont i fingrarna efter att ha kramat styret så hårt.

Men fy F*N vad roligt det var, kika in om några dagar för att se några fler bilder från backen :)

//PS

Kommentarer
Postat av: Bengan

Snacka om att bli stolt, det där är MIN dotter och hennes underbara sambo. Fortsätt att "leva livet", man lever bara en gång och då gäller det att göra allt man vill. Älskar er Bengan

2009-09-18 @ 21:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0