Vilket jävla gott träningspass


Lite extra till frukost idag, allt för att ladda inför det stundande löp passet som komma skulle....

Och sagt och gjort så tog jag mig till gymmet för att springa lite idag. Idag var det vara kondition som stod på schemat. Men jag skulle springa lång med lite inslag av intervaller, det blev ett långt och härligt pass.

* 1 mil på hastighet 12 på löpbandet. Det tog 50 min.
* Sedan var det dags för 30 min intervaller. Hastighet 15 och springa i 2 min vila 1 min. Här han jag springa ca 7,5 km.
* Jag avslutade sedan med 2,5 km löpning på hastighet 13

Summering: Löpning i 2 mil på 1,5 timmar. Kalori förbränning på 1450. Puls 2 min efter avslutad löpning var 131 slag/min.
Jag är jävligt nöjd med det passet och det bästa av allt är att jag var pigg hela vägen fram till de 2 sista kilometerna, då började det ta emot lite. Men det var aldrig någon fara fö att fortsätta springa.

Efter löp passet så blev det lite balans innan jag gav mig på att stretcha ut mina muskler.


När jag kom hem efter passet så hade Malin tagit upp lax för att göra sin special rätt, pasta med lax, pesto och soltorkade tomater. MMMMMMM så gott. PC kom även över på mat och kaffe innan de  två skulle ner och jobba. Jag fick 1 timme på mig att vila lite innan det var dags att gå tillbaka till gymmet för att ha grupp pass idag igen.

Så nu sitter jag här vid datorn å bara njuter av att det är tyst och lugnt, jag skall bara äta lite mat och kolla en film innan jag skall sova tidigt idag. Imorgon är det ju morgonpass på gymmet sen jobba på intersport hela dagen och på kvällen skall vi spöka ut oss för halloweenfest på CC. Man får inte komma in om man inte är utklädd, så det ska bli riktigt skoj, var ju underbart kul förra året!!!!!

Så kika in på söndag för lite bilder och annat skoj från lördags kvällen.

//PS 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0