Två dagar av riktigt bra träning

Igår blev en väldigt skön dag, som helt oplanerat bestod av en blixt visit till Östersund. Henke ringe mig och frågade om jag inte var sugen på att hänga med honom dit, han skulle köpa en ny dunjacka. Vaför inte tänkte jag, en dag i Östersund är ju aldrig fel. Å jävlar vad roligt vi hade, vet inte va det beror på men vi lyckas alltid garva en jäva massa när vi umgås. En av de saker vi garvade mest åt under dagen var en kille vi fick syn på när vi satt och åt på McDonalds. Ni vet hur dumt det kan se ut när folk har glömt att ta av prislappen på grejor dom har köpt innan de börjar använda dem, ja vi fick syn på en kille som hade glömt "lilla" lappen på sin nya ryggsäck.


Visst ser det roligt ut :)

När vi väl kom hem från Östersund så mådde jag lite dåligt för jag hade käkat på McDonalds, så jag var tvungen att ta mig till gymmet och springa av några kalorier. Det fick bli ett riktigt löparpass där jag även kunde känna av om höften hade blivit bra igen. Till min lycka så kännde jag ingenting i höften och kunde löpa på ganska bra faktiskt!
Började med att springa 1 mil på 45.30 och kände mig ganska pigg efter det. Avslutade sedan med att springa 15 min intervaller på högt tempo. Men vad som glädjer mig mest är nog ädå att jag har börjat få igång en väldigt bra återhämtning, då jag slutade på en puls på 190 slag/min och efter att bara gått i nerdvarvningstempo i 3 min hade jag fått ner pulsen till 120 slag/min. Det brukar ta mig bra mycket längre tid att nå ner till 120, men det är väl ett gott tecken på att träningen går bra just nu :)


För att ta er över till denna dag så är har det varit en dag som jag i största del har sprenderat på gymmet. Jag började med ett morgon pass där jag körde ben, ganska tungt efter löpningen igår men ändå skönt. Efter det härliga passet var det dags att köra lite med våra härliga gäster på gymmet, då jag idag höll i ett gruppass som kallas "funktionell puls" som är ett pass där man skall köra med kroppen i max tempo i olika övningar men ändå lyckas få in en funktionell träning och nyttiga övnnigar på samma gång.

Eftermiddagen bestod av fika och speltajm tillsammans men Malin, My och Erik nere på bageriet :)

Det stod yatsy och kortspel på schemat och jag lyckades vinns 2 av 4 spel.....

För att runda av dagen så stack jag och Abbe till gymmet igen och körde igenom rygg och axlar, ett riktigt roligt och härligt pass. Var lite seg i början men det kan nog ha att göra med att jag nästan hade somnat till lite när Abbe ringde och frågade om jag var sugen på att träna.

Nu är det kväll och den kommer jag tillbringa i badkaret en bra stund framöver nu och bara ligga där och njuta av allt. Men innan man får ta kväll så var det dags att leka kock här hemma igen, ikväll bjöds det på omelett på granlidsvägen 5 :)
*Rödlök,tomat och champinjon
*Rödlök, tomat och vitlöks salami


Det var de två olika varianterna som det bjöds på, tillsammans med ett stort glas med kall mjölk.

Nu ska jag slänga mig i badet och bara njuta en stund, sedan rundar jag av dagen med en halv timme på spikmattan innan det är dags för att sova.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0