Träningen går bra nu :)

Hej

Fick mina nya löparskor igår :)

De var sjukt snabba, eller jag sprang i alla fall milen på 47......

Men innan det så hade jag som sagt ett morgonpass på gymmet också, så gårdagen var en bra träningsdag. Vi avslutade sedan kvällen med att se den fjärde av Johan Falk filmerna "Leo Gaot". Det var inte den bästa av de nya filmerna, men ändå väldigt bra och värd att se. Jag är imponerad av att de lyckats göra så bra filmer, jag menar det är ju svenka filmer och de brukar ju inte vara så bra.

Idag har vi försökt beställa våran nya soffa, denna soffhandel är ju ett skämt. Vi har ju redan beställt en soffa på möbelskavanken i Ingatorp som ligger hemma i småland. Men den skulle de ju leverera i mitten av Juli och vi har inte fått den än :(
Så nu har vi tröttnat på dem och har letat nya soffor istället, och i veckan när vi bar i Östersund så svängde vi förbi EM på vägen och hittade en som vi ville ha. Så idag skulle jag beställa den, men de va inget svar på EM, får ringa imorgon istället.


Det är inte exakt denna soffan, men något liknade denna blir det.

När eftermiddagen sedan närmade sig så var det dags att bege sig till gymmet för dagens pass, idag körde vi enbart bröst. Det var ett bra pass, men jag måste ha bättre matvanor innan jag går till gymmet. Jag är jätte seg och orkar ingenting om inte jag har ätit som jag ska innan jag går och tränar. Men i alla fall så gick det hyfsat idag, man kan väl inte vara pigg jämt. Efter passet så var det dags för mig att leda veckans funktionell puls, som är ett gruppträningspass vi har på gymmet och som jag håller i varje fredag kl 17. Det var jobbigt för dem idag, massa pulsövningar och väldigt lite vila. De är tappra mina krigare som kommer tillbaka varje vecka, all cred till er......
Vi har även fått in en ny maskin på gymmet som är väldigt speciell och som inte finns på så många ställen, gissar jag i alla fall.

Det här är en maskin som man skall ha för att kunna träna upp skidmuskulaturen, man jobbar fram och tillbaka på dessa skenor. Och vad ni inte ser på denna bilde så sitter det hårda gummiband under den svarta plattan som gör att man studsar tillbaka varje gång. Testade den idag en sväng, och det är en bra balans övning och man tränar skidmusklerna bra, men man måste hålla på ett tag innan det blir jobbigt. Jag skall ge den några gånger till innan jag ger mitt slutgilltiga betyg på den.

Nu väntar en mysig kväll i soffan, Malin jobbar hela natten och jag ska bara njuta av tystnaden och kolla på en go film.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0