SKIDPREMIÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JJJJJJJJJJJJJJIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag är världens lyckligaste just nu tror jag.......
Idag kl 10.05 pep det i min telefon, ett sms från Tess. I det stod det:
Vi åker kl 11, ska du med?

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAA

Det var dags för årets första svängar i snön. Det är en obeskrivlig känsla i kroppen just nu efter några timmar ute i snön. Tyvärr gick ju inga liftar, så det var bara att packa skidorna på ryggsäcken och börja gå uppför. Jag har ingen aning om hur lång tid det tog, men säkert 15-20 min. Men efter det väntade ju en härlig färd nerför hela backen. Det gick inte så fort men det gjorde inte så mycket, bara känslan av att ha snö under skidorna igen är helt underbar.
Så efter att vi hade åkt de åket ner så blev det lite fika och kaffe. Efter det hittade vi ett litet hopp i backen som vi var tvungna att testa lite också, så några härliga hopp (skutt) blev det allt.
Här nedan har jag satt ihop ett litet bildspel på hela dagen.......




Hela detta liftspåret gick vi upp





Härlig himmel va





Tess blev lite trött tror jag, eller så njuter hon bara!!

Ser ut som om vi dansar av glädje

Jag tror Abbe kör älgen :)

Jag :)

Jag igen :)

Å igen, å igen, å igen...... så höll vi på ett bra tag

Det var en grymt härlig dag ute i backen. Men nu har jag spänderat en halv timme på spikmattan och sedan lite vila efter det. Han även med att se finalen från freestyle Berlin, och Henrik Harlaut från Åre é kung. Henrik blev 1:a och Jacob Wester blev 4:a så idag kan man vara stolt svensk. Nu ska jag se till att få lite mat i magen och sedan ta mig till gymmet för att köra ett rygg och axel pass. Jag är sjukt sugen på att träna och det känns så skönt att den känslan är tillbaka.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0