Höstamarknad i Åre

Då har denna helgen också flugit förbi som ingenting. Det är hemskt vad tiden går fort här i livet, men vad gör det när vi går mot vinter :)
I helgen så var det dags för Åre höstmarknad här i byn, det är ett event som brukar locka massa folk från mestadels östersund och byarna runt Åre. Men även folk som äger lägenheter och hus här i Åre brukar passa på att komma upp till denna händelse. Tanken med hela marknaden är att man vill avtacka sommaren och välkomna vintern här i Åre och detta brukar man då göra med att bjuda in mängder av olika "knallar" till byn som får ställa ut sina saker. Men samtidigt bjuds det på uppträden och anda konster runt om i byn som är till för att locka folk. Förra året var här ca 15000 personer under hela helgen, så det är en ganska stor grej för hela byn och alla som bor här.


Så här såg det ut på torget

Som ni kan se så var det inget höjdar väder för att hålla en marnad i, men ändå var det mycket folk i rörelse under helgen. Men jag tror att alla butiker och cafér är nöjda, för det var många som tog en sväng in både här och där för att få lite värme.


Det bjöds på monstertruck körning nere vid Holiday Club och inne i de deras stora arena var det utställning av motorfodon, där jag givertvis tog en sväng in.....









Efter att jag vandrat runt på marknaden i några timmar och pratat med massa vänner så hade jag lovat att hjälpa till på Holiday under lördagskvällen, då de hade en stor middag att servera. Denna kväll som skulle visa sig bli natt var väldigt rolig, stod i entrén och garderoben under hela kvällen. Människor är väldigt trevliga med lite dryck innanför västen ;)
Så söndagen blev en riktigt söndag för min del, låg i soffan och kollade film och tv hela dagen. Tror min kropp behövde de, har ju varit lite förkyld under en längre tid nu. Men äntligen börjar jag känna mig lite bättre.

Nu är det måndag och allt är tillbaka där de brukar igen. Väldigt lugnt på byn och alla som var här över helgen har rest hem igen. Idag skall vi ta tag i tränandet igen efter lite välbehövlig vila under helgen. Det blev inget konditionspass i lördags då min hals inte kändes helt hundra, men i eftermiddag är det full fart igen.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0