En dag i Östersund

Idag var det dags att bege sig till Östersund för storshoping. Jag skall väl erkänn att jag brukar alltid känna viss fasa inför dessa resor, framförallt när man skall åka tillsammans med Malin och My. Men idag kom Erik vid ca 12 och räddade mig :) TACK
Han var tvungen att göra lite plugg innnan han kunde åka, så han kom lite senare än oss till Östersund. Men på den timmen vi var före honom så han vi med att svänga förbi Dvärsätt och kika in på EM (Europa Möbler) och kolla på en ny soffa till oss, vi han hänga på Indiska och 2 skobutiker. Så jag måste bara få säga, fy fan vad stark jag är..... Gnällde inte en gång, duktigt va??

När Erik väl kom sedan skulle ju tjejerna fortsätta sin shopingrunda, så vi hade inget val mer än att glatt följa efter. All cred till Gina tricot som har fattat att till alla killar som släpas med in för att kolla på och godkänna alla plagg som skall provas behövs en soffa att sitta i.


Och här blev vi sittande ett bra tag, och likväl som vi så kom det fler killar som hittade soffan....

Men jag och erik var inte heller helt oskyldiga när det gällde att shopa, vi fick med oss det gammla vanliga, lite kalsonger, handskar, mössor och någon tröja slank det ner också. Här under ser du mina inköp.



Vi han även med att käka en grymt god lunch inne i Östersund, som vanligt när vi är här så blev det thai mat. Och precis som vanligt var det grymt gott.
När vi väl blev klara nere på stan så styrde vi bilen mot de lite större varuhusen typ, grangården, ÖB, Willys, Jula, Rusta och blomster.
Och jag måste ju tyvärr erkänna att det gick precis som det brukar göra när vi är i Östersund. Vi fick åka hem med nästan överlastad bil och vi fick sitta i knäet på varandra i 10 mil :)
14 kassar mat från Willys, det kanske säger en del av hur mycket det var att packa in i bilen + lite hundfoder och några blommer. Det var bara ett litet utkast av allt de vi köpte. När vi kommer tillbaka till Åre senare på kvällen så fick vi i alla fall tillfälle att testa hur mycket hissen i huset klarade av ;)


Som ni ser var det ganska fullt :)

För att runda av denna sköna dag så blev det skones bak och blåbärspaj nere hos My och Erik samtidigt som vi kolla på den svenska klassikern Snowroler..........

//PS

Kommentarer
Postat av: Emmi

Jag saknar er :(

2009-10-21 @ 13:00:18
Postat av: Lisa

HAhahaha....vad ni shoppat!! Fina jackor flickorna har!

2009-10-21 @ 19:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0