Stockholms helg

Så åkte jag då mot Stockholm, lämnade Åre bakom mig på fredagskvällen med nattåget mot Stockholm. Denna gången var det inte lika tråkigt att tåget, då jag hade bokat en lite bättre sovhytt med lite skönare sängar. Innan jag fick lägga mig i sängen så fick jag mig några härliga skratt :)
När jag klev på tåget så satte jag mig i bistron och snackade lite med folket som jobbade på tåget och några fler. Bredvid mig satt då två tjejer i 40 års åldern och hade redan då börjat dricka lite öl, när jag senare på kvällen återkom till bistron för en kvällmacka och en kopp te så satt de fortfarande där och drack öl. Men nu satt även en av deras dotter vid bordet, som tydligen skulle ner till Stockholm och kolla på winterjam. Mammorna hade då hört att jag också skulle till winterjam och undrade då om jag kunde berätta lite om tävlingen för dem och förklara avd de var för tävling. Självklart satte jag mig vid deras borde och började prata om och förklara tävlingen, men det var ju bara det att när jag väl var klar med det då blev jag fast där ändå. De vägrade sluta prata med mig och jag blev sittande där i två timmar till och de babblade på om allt mellan himmel och jord och även saker jag inte vill ha med att göra också :) HAHAHA
Men de bjöd ju mig på ett härligt skratt iaf och de ska man väl vara tacksam för!!!!!

Väl nere i Stockholm hade jag någon timme för mig själv där på morgonen, så jag han läsa tidningen och ta en kopp te innan det var dags för frukost. Mötte upp med Ida min gammla klasskamrat nere på stan och käkade frukost, vi satt riktigt länge å bara njöt av den grymt goda frukosten. När klockan sedan började närma sig 10 så vända vi näsan mot stadion och gick dit, härlig start på dagen.
Väl inne på stadion så hade precis skidåkarna börjat sin träning och det första jag ser när jag kliver in på stadion är en killa som crashar och går igenom hela landningen, det visar sig att de inte har mer än ca 15 cm snö i landningen. OJOJOJOJ tänker jag, det här blir inte lätt att lösa för dem, hur skall snön räcka hela dagen??!?
Men jag är ju inte här för att jobba, vilket var jävligt skönt för en gångs skull. Men åter till snö problemet, alla som jobbade med tävlingen och hoppet gjorde ett grymt jobb och lyckades rädda hela tävlingen. Grymt jobbat till alla som gjorde denna tävling genomförbar.
Alltid lika roligt att komma till Stockholm för detta event, man träffar så många vänner under denna dagen. Jag hade givertvis med mig kameran  in på stadion, så jag slänger upp lite bilder här.








Chefens underbart härliga son, Levi :)


Jon Olsson


Cool va??

De va lite bilder från dagen på stadion, som ni kan se va det en helt underbar dag med strålande väder och massa folk. Bäst av allt var ändå att få träffa lillebror igen som hade rest upp under dagen bara för att kolla på tävlingen.
När dagen på stadion sedan var över så bar det av till kontoret för att snabbt göra sig lite snygg för en kväll på stan. Möte upp med med Ingmar och Johan som är två killar som vi kanske skall jobba ihop med i framtiden, vi satte oss på en skön bar i centrala stan och blev sittande där ett bra tag och drack billig öl och snackade om massa rolga idéer.
När vi kände oss reda att gå vidare så hade vi bestämt oss för en rockklubb som ligger runt hörnet från NK, när vi kom dit så stod till våran lycka Jäger-bilen utanför :)



Redan då visste vi ju hur denna kvällen skulle sluta :)
Ida och hennes kompis hade nu också anslutit igen, skall då nämnas att Ida och jag är nog ungefär lika glada i jäger bägge två. Det blev en grymt trevlig kväll som slutade sådär runt halv fem eller något sådant.

Dagen efter började man med att gå till caféet på hörnet och inköpa mig en grymt god räksallad. Den var precis vad jag behövde innan jag kunde starta denna dag.
Jag avnjöt den i fönstret på kontoret, medans jag tittade ut över norrtull. Det roligaste som hände var nog ändå en kille som skulle ta sig ut från sin parkering där både bilen bakom och framför hade parkerat 10 cm ifrån honom, han höll säkert på i 30 min innan han kom därifrån :)




Såhär ser delar av kontoret ut :)

Jag städade sedan ur kontoret och gjorde iordning efter mig innan jag begav mig in mot stan igen. Denna dag skulle sedan präglas av att sitta stilla och sncka skit med vänner. Först blev det en god fika på drottningsgatan för att sedan käka kvällmat på Fridays nere på stureplan med Hanna. En lugn skön dag innan det var dags för hemfärd igen.


Stockholm var väldigt julfint.

Det blev sedan några lugna timmar på centralen innan jag fick kliva på tåget som skulle ta mig hem till Åre igen. Precis innan jag skulle kliva på tåget så hörde jag bara någon ropa mitt namn, de va Evelina min arbetskamrat på Intersport i Åre :)
Hon skulle med samma tåg som jag och sitta i samma vagn, ja jag hade bokat sitt biljett. Men det skulle bli annat av de när vi väl kom på tåget sedan. Evelina hade bokat resa med hund, så när vi kom på tåget så hade de plaserat henne i en egen kupe med 5 kineser som bara babblade som galningar. Så vi gick till min plats ist, men när vi kom till mitt bord så satt där redan en tjej, mamma, pappa och två småbarn som klättrad eomkring och skrek. Så när konduktören kom för att ta våra biljetter frågade vi honom om inte han hade några liggplatser vi kunde ta ist för att slippa sitta bland allt detta folk. Det hela slutade med att vi fick dela på en förstaklass sovhytt, utan att betala något extra :)
Vad ska man säga, ibland bjuder SJ tillbaka för alla de småfel som annars brukar uppstå, så en lång och seg resa hem till Åre sittandes byttes snabbt ut mot en härlig nattssömn i en förstaklass hytt. Skön avslutning på denna resa kan man väl säga.

Väl hemma i Åre så har jag nu i två dagar tagit hand om en sjukling här hemma, men idag har hon nog frisknat till lite och det har nog vänt och är på väg åt rätt håll.
Nu gäller det för mig att komma igång md livet i Åre igen, börja jobba så smått och börja träna igen. Ser verkligen fram emot den tid som skall komma nu när allt skall komma igång, alla ställen skall öppna för säsongen och man kan börja åka skidor :)

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0