Skidåkning (riktiga premiären)

Idag stod det skidåkning på schemat, grymt roligt!
Jag var ju uppe ca 10 Oktober och åkte, men det var ju bara en lite smygis premiär. Idag var det så dags för den riktiga premiären i pistad backe och man fick åka lift upp, vilket man inte fick sist. När vi vaknade idag och rullade upp rullgardinen så snöade de ute, helt underbart. Med lite snöfall och ca -7 grader begav vi oss mot holiday först för att inhandla säsongspassen :)
När vi var klara där så var vi ju helt redo för backen, så mot duved.......
Det blev en helt underbar dag där vi åkte säkert 5-6 åk innan det var dags för fika/lunch paus, sedan avrundade vi dagen med 7-8 åk till. Man får liksom lite nog efter så många åk när det bara finns en backe att åka i och den är inte speciellt lång heller. Men vad gör det, man får ju åka skidor :)


Lisa & Sossa


Jag och Malin


Fika


Fika (Sossa klämmer sig in i bilden med en snygg min)


Malin gasar på i backen (ser jävligt snabb ut)


Men jag är så jävla snabb så det bara går att få suddiga bilder på mig, vi försökte flera gånger men det går inte :)


Lisa railar


Me posing in the snow :)


Efter vi hade åkt klart för dagen så åkte vi hem till var och en för att kunna njuta av skidkoman i fred. De finns inget bättre sätt att slappna av än att slänga sig i soffan när man kommer hem efter en hel skiddag och bara invänta att tröttheten kommer och slår till, då blir man typ orörlig i någon timme eller två. När vi väl hade fått vila ut, duscha och äta upp oss lite så hade vi bestämt att vi skulle ha glögg kväll. Lisa och Sossa kom då över till oss och vi var ju tvungna att smaka på alla 4 sorter vi hade i skåpet :)
Blev en mycket trevligt kväll med helt underbart sällskap, vi har alltid roligt med dessa människor. För att få riktigt julkännsla så när Lisa och Sossa hade begett sig hemåt så slängde jag ihop våran grymt snygga julgran, det är dags att få lite julkännsla nu.


Glöggafton


Våran lilla julgran, vi får väl se om det kommer in en stor längre fram men den här får duga så länge!

Nu är det snart dags att lägga sig på pikmattan innan man skalll sova för natten, om jag får gissa kommer jag nog somna rätt gott och även sova ganska ostört ända tills morgondagen gryr. Hoppas det snöar imorgon också :)

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0