Flerdags rapport

Hej

Ursäkta det uteblivna skrivandet under de senaste dagarna, som ni vet så lämnade jag Nässjö bakom mig i måndags och vaknade upp i Åre efter en härlig nattresa på tåget.
Men innan jag kunde ge mig iväg så var jag ju tvungen att avsluta min härliga vistelse hemma med lite god mat, jag och lillebror beställde då varsin rätt på "Lilla My´s" som är en thai restaurang.

Jävligt gott och jävligt mycket mat, passade perfekt inför resan :)

Sedan var det bara att säga hejdå till alla i familjen, alltid tråkigt att lämna dem där hemma. Skulle helst av allt bara packa ner dem i en resväska och ta med dem upp till Åre :)
Men efter en lång resa via först X2000 till Stockholm och där ifrån upp till Åre med nattåget.

Lång natt, men kollar man en film och lyssnar på lite musik så går det ganska bra faktiskt. Tyckte lite synd om My och Erik som kom på tåget i Sthlm, men de hade fått boka sittplatser då de skulle ha med sig Wilda på tåget, jag fick ju iaf ligga ner hela resan.
Väl uppe i Åre fick jag någon timme för mig själv innan Malin kom hem från modevisningsuppdraget honvar iväg på, jag han då få upp all min packning. 12-13 var jag på gymmet och höll i funktionell puls, för ca 10 personer. Detta tog nog msten av mig sedan, då när jag kom hem både jag och Malin tok somnade i sängen till riktigt hög musik......
Var nog lite trött efter resan!!

Det drog sig mot kväll och det skulle bli en mycket trevligt afton med trevligt sällskap och lite vin. Christoffer och Lisa skulle nämligen också komma tillbaka upp till byn idag, så jag slog dem en signal och tänkte kolla om de var sugna på att göra något på kvällen, de blev jätte glada och sa att de skulle handla med sig något vi kunde slänga ihop och äta. Sagt och gjort, någon timme senare dök de in här med alla ingredienser med sig för att göra kycklingsallad. Efter lite donande i köket så stod så maten på bordet och de första två flaskorna med vin var öppnade :)

Vi spänderade sedan hela kvällen med att sitta och snacka ikapp oss lite med vad som har hänt under hösten och vad vi har gjort för något nu är vi varit ifrån varandra.

Som ni ser så hade vi ganska roligt!

Nu har vi äntligen kommit fram till vad som har gjorts idag, vi började dagen med att åka ner och inhandla lite smått för att kunna bjuda My på lunch, hon fyller nämligen år idag.
HIPP HIPP HURA FÖR MY!!!

Här äter vi av tårtan vi had eköpt till henne :)

När Malin och My sedan skulle gå och jobba så mötte jag upp med Lisa, Christoffer och Näsan för en fika på banhoff. Denna fika slutade sedan med att vi gick till ICA, köpte mat och gick sedan hem till Näsan och laga till en håligt god kvällsmat (bra att vara bästis med en kock ibland). För att förgylla den afton lite till så gav vi oss på att spela ett nytt sällskapsspel, vilket gick sådär då Lisa vann båda gångerna. Men vi hade roligt iaf, det är ju det som är de viktigaste (Yeah right).

//PS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0