Äntligen träning

Ja ännu en dag utan arbete, vad gör man då???

Jo man tränar :)
Men först så blev det en lång dag hemma, men jag fick mycket uppstyrt. Hade lite samtal att ringa, lite mejl att svara på och lite tv att kolla på ;)
Fick även slänga ihop lite mat, spaghetti och köttfärs sås blev det även lite att frysa in. Det känns alltid så skönt när man vet att det finns färdig mat i frysen, bara att ta fram och tina upp.

Så när jag väl var klar med allt hemma så tog jag mig till gymmet för att äntligen få komma igång med träningen igen. Det är ju faktiskt lite mer än två veckor sedan jag var på ett gym och tränade, men de var riktigt gott att vara tillbaka. Började med att springa 1 mil på 48 min som lite uppvärmning ;), sedan gav jag mig på ett ca en timme lång träningspass med kettlebellsen där jag körde igenom hela kroppen, men höll här ett ganska bra tempo så jag höll pulsen uppe.
Kändes riktigt skönt att vara igång igen, hoppas bara kroppen svarar bra på detta nu och det tror jag att den gör:)
Det var ganska kändistätt på gymmet idag då både Henrik Windstedt och Sverre Liljeqvist, dessa båda herrar är inte bara några utan Sveriges utan några utan världens bästa friåknings skidåkare. Kul att se hur de tränar nu på sin försäsong, blir kanske att slänga in några av de övningarna i mitt pass sedan.

Nu sitter jag i soffan och kollar på ett avsnitt av Criminal minds, innan jag skall packa väskan för helgen. Åker ju till Stockholm imorgon kväll för att kolla på Winterjam och även avverka några möten när jag ändå är där nere.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0