Vandring till Åre-skutans topp

Idag blev man väckt vid 08.30 av mina underbara föräldrar. Då hade de förberätt frukost, och det var bara till att tanka alla depåer man har för idag var det ju bestiga Åre skutan som var målet.

På bestämd tid gav vi oss iväg uppåt.
I starten på vandring mot Åreskutans topp
Mamma och pappa i början av vandringen. Visst ser de pigga ut :)


Tror ni att det är någon fara att kasta sig ut för branten idag??
(Man blir jävligt sugen på snö, nu när man är uppe och vandrar där man i vanligt vis åker skidor)

Jag när vi nästan är ända uppe
Här har vi passerat kabinbanans toppstation och är på väg upp mot toppen!!

Det var en härlig dag på fjället tillsammans med mor och far. Det är kul att de är på besök, och på något sett så blir vi alltid så aktiva när de kommer hit. Upp tidigt, ute och hitta på saker och det bästa av allt så äter vi väldigt god mat.
Igår blev det en härlig och sommrig potatissallad och idag bjöd mamma på skaldjurspaj (mums mums).

Efter en liten stund i rygglägge (en 5:a på rygg) så skall jag nu sätta mig vid datorn och jobba på mitt exsamensarbete till skolan, som handlar om att göra en komplett evetplanering.
Arbetet som jag skall göra är att tillsammans med RedBull göra en planering av deras "RedBull Art of motion" som är en freerun tävling som kommer gå av stapeln i Helsingborg den 22 aug.

Efter det kommer jag nog somna in ganska ovaggat i min sköna säng lite senare ikväll :)

//PS

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Det var en utflykt som gav en riktig kick

2009-08-05 @ 20:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0