Lång rapportering

Sorry, att jag har varit så dålig på att skriva några inlägg nu ihelgen och i början av veckan. Jag har haft ett fullspäckat schema och jag skall försöka återberätta llt här i detta inlägget istället.

I fredags och lördags så var jag fotomodell för ett märke som heter Tuxer, vi tog lite bilder till deras produktkatalog till nästa vinter. Detta var ett jobb som jag var med och gjorde även förra året, så det gick på ren rutin denna gång. Nä skämt och sido, det var lika roligt som förra året. Tror att det hade mycket att göra med att vi var precis samma gäng som var modeller som förra året, så det var ganska lätt stämning och vi hade väldigt roligt tillsammans :)





Det blev två toppen dagar som vi avslutade med lite bilder i solnedgången uppe från olympiaplatån, väldigt fina bilder blev det. Men det måste väl bero på att det var så jävla snygga modeller ;)

För att runda av den härliga lördagen så träffade jag min gammla klasskamrat Niklas Baggen (norrman) och drack några öl och bara snackade skit. Vi tog oss även ner till Dahlboms för att mingla med lite gammal vänner som börjar ta sig upp till fjällen igen.

Vaknade sedan efter en ganska skön sovmorgon på söndagen av att Albin ringer och frågar om jag vill hänga med till Östersund och kolla på hockey. Aldrig fel att kolla på lite hockey ju, så självklart hänger jag på där. Det var Graffs lillebror som speöar för Ö-vik som skulle möta Östersund i Div. 1. Så jag, Albin och Graff rullade in på väldigt hala vägar till Östersund och spänderade hela söndags eftermiddagen där inne.




Fokuserade :)

När vi återvände till Åre igen så var det söndags kväll och det var inte vilken söndag som helst. Det var nämligen premiär för Dippan i Åre och deras berömda söndagsklubb. Så givertvis var vi tvugna att kolla in den, så jag och Baggen tog några öl även denna kväll. Vilket skulle visa sig vara ett bra val, blev en mycket rolig kväll med många skratt.
Vissa av mina vänner är bara helt sjuka, men jävligt roliga! Kan väl säga som så att visa är så jäkla smarta att när man inte har råd med taxi så kan man ju alltid se till att vännerna bär hem en istället :) Nämner inga namn på vem det var, men han/hon må ju haft en toppen kväll i alla fall.

Måndagen blev ganska lugn till en början i allafall, en skön film och lite lugn förmiddag var inte fel efter en så hård helg. När man tillslut började vakna till så gick jag och Malin ner till byn för att äta och spela lite backgammon.


Som ni kan se så blev det seger för mig, ledde hela matchen men Malin var jäkligt nära att komma ikapp på sista slaget med en dubbel sexa. Men det räckte inte hela vägen denna gången, så jag vann (precis som vanligt). Men det är ju bara ett spel, så hon får väl öva lite och utmana mig igen när hon känner sig stark.


Dom har grymt god mat på Twins, idag fick det bli en krämig laxpasta en en sval Pago till de :)

Jag avslutade sedan måndagen med ett träningspass på gymmet, det kändes skönt att få köra igenom kroppen efter en helg fyld med lite synder. Alltid lika gott med en bra start på veckan vad de gäller träning också.

Så kom då tisdagen som jag har väntat på sedan jag slutade skolan i juni, tisdagen då min säsongsanställning började på intersport. Idag har vi så suttit i skolbänkarna igen och bara lyssnat på våra chefer som har gått ingenom massa info om hur vi skall fungera i teamet och hur vi skall jobba i butiken. Imorgon står det sedan skidleverantörs mässa på schemat och på torsdag skidtest. Så det är en härlig vecka där vi kommer sammanssvettsas i gruppen och den skall även avslutas med ett besök på Wallmans här i Åre på torsdag kväll för att ge oss en möjlighet att umgås lite utanför jobbet också. Så se till att kolla in här i veckan för lite mer bilder på dessa aktiviteter.

Nu skall jag se till att krypa ner så jag är pigg imorgon när jag skall gå runt och kolla på alla montrar.

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0