Julvecka

Så var vi då inne i den efterlängtade julveckan :)
DEt synd på många håll att det börjar närma sig julafton, och inte minst på våra så väl omtyckta turister i byn. Det är ett himmla spring på dem fram och tillbaka, upp och ner å till sist ut och in ;)
Det skall köpas en väldans massa julklappar i år tydligen, idag den 3 har jag jobbat hela dagen på intrsport i Åre och vi har slagit "all time high" idag.
Men veckan började med några lite lugnare dagar men ändå bra försäljning, så man är ganska seg i huvudet när man kommer hem på kvällen. Då kan ni kanske förstå att det var riktigt härligt att komma hem till dukat julbord  i måndags :)


Kocken


Dukningen


Dessert

Nu kanske ni undrar varför vi år julmat redan i måndags för??!!
Jo det är nämligen såhär, att jag jobbar 9-14 på julafton och malin börjar 15- och jobbar till de är klara. Så det kommer inte att bli så mycket till gemensam jul för våran del, vi tog den då i måndags ist. Maten var grymt god och Malin var väldigt stolt över sig själv.

Tänkte jag kunde visa lite för er hur jag har det på jobbet så här i juletider också


Min skidhörna där jag spänderar ca 90% av min arbetstid :)


En annan vinkel, som ni ser så är det en heldel att hålla reda på och kunna förklara för kunden :)


Lagret


Som ni kan se så finns det ju en heldel varor, men mycket ska ju säljas också ;)

Just nu så kan man verkigen njuta av en vit jul och det glädjer mig att veta att även alla familj och vänner hemma i nässjö får njuta av en vit jul i år, det har väl inte hänt på ett bra tag. Här i Åre är det just nu -17 greder och byn ligger vit och fin. Helt juvligt är det, önskar att alla fick ha det såhär fint på julen.
Men nu är det ju vissa som har det lite bättre än andra, som t.e.x. min andra chef Jon Olsson som är en av Sveriges största jibb stjärnor, kikade in på hans blogg igår och där fick man se bilder på honom när han pumpade puder i Revelstoke i Canada efter ett helikopter lyft upp på berget.
Måste erkänna att man blir lite lätt avsi på honom i detta läget :)


Åkare: Jon Olsson   Fotograf: Mattias Fredriksson


Åkare: Jon Olsson   Fotograf: Mattias Fredriksson

Jag längtar tills vi har såhär mycket snö här i Åre så vi också kan få "shredda" lite pow pow ;)

Nu återstår väl bara en sak denna kväll på dagen före doppare dagen :)

Jag vill önska alla älskade vänner och läsare en underbar GOD JUL :)

//PS

Kommentarer
Postat av: Saadet

Hej! Najs blogg du har! Ska vi följa varandra på bloglovin? :) Kram!!

2009-12-25 @ 16:47:19
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0