Julafton

Jag skall börja med och förklara varför jag inte har skrivit något inlägg på väldigt länge. Det är nämligen så att vårat internet har varit trasigt sedan julafton, därför har jag inte kunnat skriva någonting här :(
Men det skall bli bättring på de nu.....

Så julafton då, det blev en mycket märklig dag för våran del då jag började jobba vid 09 och jobbade till 14, och Malin började jobba vid 14 och jobbade till 23! Men så är det när man jobbar i den byn som vi gör, det är bara att gilla läget och göra det bästa av det hela.
Men vi började dagen med frukost och lite julklapps öppning :)


skinka och tomtegröt


Som sagt, det var tidigt ;)


Som ett litet barn på julafton :)

Sedan bar det av till jobbet där chefen hade fixat lite glögg morgon, allt för att vi skulle komma i rätt stämmning och sälja lite på julafton.
Det är ganska roligt att stå i en butik på julafton och sälja, men ser rätt många sköna som kommer in och skall köpa de "sista" julklapparna.


Härliga jobbkamrater man har :)


Så här såg intersports egna jultomte ut på julafton :)

Det blev en ganska skön dag på jobbet med lagom mycket att göra å bara glada miner överallt. När jag slutade sedan så tog jag vägen förbi Lisa och Sossa på skafferiet och tog en välsmakad nedvarvnings öl i baren :)


Riktigt god var den

När jag var klar med den sedan så gick jag hem till oss och la mig ner i soffan å bara njöt av tystnaden för en liten stund :)
Råkade nog somna till en liten stund, men vad gör det om hundra år......
På kvällen var det så dags att bege sig hem till Lisa och Sossa för ett litet julbord med godsaker som de hade fått med sig hem från jobbet.


Riktigt gott var det :)


Ser ni likheten med James Bond????

Vi avslutade sedan julaftonskvällen på Supper nere på byn där många utan Åres bybor hade in. Det blev en väldigt trevlig dag tillslut som man fick avsluta med sina bästa vänner på bästa sät :)


Molle kom tillslut också hit


Efterfesten bestod av te drickande och premiär spel på backgammon spelat, där jag förövrig spöade skiten ur mange alias "gammonproffset" :)

God fortsättning till er alla

//PS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0