Inköp :)

Så sitter jag då här igen och skriver lite, tyvärr blir det inte lika ofta som jag så gärna skulle vilja. Jag bor i en by där allt kan hända och ibland måste man anpassa sig till omvärlden och ta dagen som den kommer :)

Helgen bestod av många roliga timmar på jobbet och kvällarna förgyllde vi med en och annan öl och trevligt sällskap. Som t.e.x. i söndags, när jag precis skulle sluta så kom Henke och Calle förbi och fråga om jag inte skulle med och kolla på fotboll (Liverpool-Arsenal), allting slutade med att vi kollade fotbollen på All star där vi samtidigt avnjöt lite god mat och någon öl, vi gick sedan vidare till Holiday där vi spela lite bowling och drack någon öl till och inväntade resten av restaurangfolket som höll på sluta. När de väl kom efter en stunds väntan så gick vi i samlad trupp till Supper där vi satt och snackade lite skit ett tag innan vi gick till Dippan för att hämt ut våra säsongskort och sedan gå hemåt.
När vi kom hem senare på natten så fick jag äntligen chansen att beställa min nya skidjacka som jag har spanat in ett tag. I´m so stoked :)


Snygga va??

Söndag kväll började det sedan att snöa här i världens vackraste by :), det snöade sedan til och från hela natten och även under hela måndagen. Måndagen blev en ganska skön dag ledig från jobbet, jag och Malin låg i soffan på förmiddagen och kollade lite på tv och gjorde inte ett skit. På eftermiddagen gick vi sedan ner på byn för att handla lite och jag skulle få köpa hjälmen jag kollat på :)

JA mamma, ännu ett inköp..... Men se det som en investering till min hälsa ;)


Hjälm ny, goggles är från förra året.

När vi var på väg hem så var jag ju tvungen att ta ett kort så jag kan visa er hur mycke snö det har kommit på et dygn nu. Jag älskar vinter och nu är den äntligen här, hoppas den stannar nu bara :)


Någon stans mellan 20-30 cm har det kommit här. Nu när det har gått en hel dag till så har det kanske kommit någon cm till, det har tyvärr inte snöat lika ihärdigt denna dag. Men all snö är ju bättre än ingen.

Måndag kväll avnjöt jag på bästa sätt, genom att åka kvällsåk i gästrappet. Nypistat med ca 10 nysnö ovan på det gjorde det till en grym kväll och säkert en av de bästa man får uppleva i vinter. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig upp i backen denna kväll men i framtiden kommer jag kunna ta riktigt fina bilder då jag idag har köpt en ny kamera till mig själv från mammsen och pappsen i julklapp (TACK).

Om några dagar så lägger jag upp bilder på hur telefonen ser ut och även den nya jackan som jag hoppas anländer imorgon.
Vad har jag då gjort idag??
Ja idag har jag jobbat hela dagen och när jag kom hem så satte jag mig och beställde de sista julklapparna som måste skickas, så nu är alla inköp klara (tror jag iaf) kanske kommer på något mer roligt jag vill ge till någon.... Man vet aldrig vad jag är på för humör :)

Skulle sedan göra en uppdatering av mjukvaran på min telefon, den har varit lite knasig och bytt datum och tid självmant. Så enligt tre så skull det hjälpa att uppdatera den, men närjag gjorde det så gick något fel och hela mitt minne blev utraderat
FFFFFFFFFFFFFFAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNN

Så nu sitter jag och håller på att återställa telefon helvetet, om inte det går så kommer det ta hus i helvete imorgon på tres kundtjänst vill jag lova.

(telefonen startas nu om)

Håll nu tummarna.........

HELVETES JÄVLA TRE!!!!!!
Imorgon kommer det att skrikas på deras kundtjänst och fan om inte de löser det smidigt för mig denna gången.

Telfonen startade om och jag kom in i den, men den såg helt konstig ut! så jag skulle starta om den en gång till och då står det bara "startförsök misslyckades var vänlig kontakta återförsäljaren". Så imorgon skall jag kontakta TRE och ge dem ett levande helvete......

Nu skall jag krypa ner i sängen, för imorgon är det clinic på jobbet vid 08:30 och efter det väntar backen på mig :)

Sov gott alla där ute

//PS

Kommentarer
Postat av: lill svärd

nu vet du hur jag kände mig när mitt minne var raderat :) karma is a bitch

2009-12-16 @ 19:19:13
Postat av: mamsen

Investeringar för hälsan är klart godkända:)

2009-12-16 @ 20:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0