Vilken resa det kunde ha blivit :)

Nu sitter jag på tåget på väg ner mot Stockholm :)
Denna dag började dock lite trevande, då man fick kiva upp ganska tidigt för att göra det sista på packningen och försöka slänga ihop en matlåda innan jag skulle ner och jobba några timmar på Intersport. Väl där nere var det en ganska lugn dag på jobbet, inga större problem.
Men när jag väl skulle ge mig av ner mot Stockholm så började min problem att rulla in över mig :(
Först ringer älsklingen och berättar att en av hennes arbetskamrater skall sluta och åka ifrån Åre på lördag (några tårar fälls nog där ikväll när de skall ha tjejkväll med rödvin alla tjejer på jobbet), det är de väl värda. Elin vi kommer sakna dig och Stefan, se till och boka en vinterbiljett och kom och hälsa på :)
När jag sedan klev på tåget så hamnade jag i en vagn som inte hade någon AC, så efter ca 30 min så började svetten rinna ner för kroppen och min temprament blev bara sämre och sämre.
Så efter någon timme på tåget och en del arga samtal med personalen, så vipps så fanns det tydligen en ledig plats till mig i 1 klass, som av någon anledning inte fanns där för 1h sedan :) skumt. Men nu är jag glad iaf, 1 klass hela vägen ner till Stockholm ist för en ca 30 rader varm kupe där man inte kunde andas.

Så nu skall jag luta mig tillbaka här i mitt egna säte och försöka få lite arbete gjort innan jag anländer till Stockholm ikväll, sval och utvilad :)
Ser verkligen fram emot att få komma ner till Stockholm och få träffa chef Mange och få jobba i några dagar.

//PS

Kommentarer
Postat av: Kusin Mia

Lille Podde !!!



Pappa & Jocke har varit här i Skåne idag för att heja fram (trodde de) Hif till seger mot Örebro, det smög sig...0-1, suck ! Skönt att höra att du har det bra trots varma tåg och så..du är VÄLKOMMEN till oss när du kommer till Helsingborg.Sköt om dig, Kram Mia

2009-08-09 @ 20:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0